MVŠO:K1BMA Brand Management - Informace o předmětu
K1BMA Brand Management
Moravská vysoká škola Olomouczima 2025
Předmět se v období zima 2025 nevypisuje.
- Rozsah
- 12 hod./semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Garance
- Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika a management (program MVŠO, 1100)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s významným fenoménem moderního marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku. V rámci cvičení si studenti prakticky osvojí proces určování hodnoty a pozice značky na trhu a rozvíjení značky prostřednictvím různých marketingových nástrojů.
- Osnova
- 1. Úvod do managementu značky, historie, vývoj a význam značky.
- 2. Strategický management značky.
- 3. Portfolio značek a proces řízení značek v čase.
- 4. Koncept hodnoty značky, měření hodnoty značky.
- 5. Proces budování silné značky.
- 6. Druhy značek, prvky značky a trademark.
- 7. Identita a image obchodní značky.
- 8. Spotřebitelské chování a loajalita ke značce.
- 9. Logo, vizuální a grafické prvky loga.
- 10.Jednotná vizuální identita firmy.
- 11.Ochrana značky.
- 12.České a globální značky, internacionalizace značky a globální marketing.
- Literatura
- povinná literatura
- BANYÁR, M., 2017. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. ISBN 978-80-7454-681-5.
- CHOVANCOVÁ, M. a R. PAVLÍČKOVÁ, 2018, 2024. Brand management. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
- MUNTEAN, Cristina. Vy jako značka: osobní branding pro kariérní růst. 1. vyd. Praha: Grada Publishing ISBN 978-80-247-3084-4.
- RÓZSA, Z., 2021. Budovanie značky zamestnávateľa ako nástroj získavania a udržiavania talentov. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. ISBN 978-80-7678-048-4.
- doporučená literatura
- KOTLER, P., G. ARMSTRONG and M. O. OPRESNIK, 2021. Principles of marketing. 18e global edition. Harlow: Pearson. ISBN 978-1-292-34113-2.
- MYSLIVCOVÁ, S. a kol., 2017. Personální marketing a budování značky zaměstnavatele. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. Strategické řízení výkonnosti podniku: edice Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci. ISBN 978-80-7494-382-9.
- TAHAL, R., 2017. Loajalita zákazníků a budování věrnostních programů. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-86-6.
- TOHOLOVÁ, K. a M. VYDRŽEL, 2022. Buď svou značkou: personal branding, který ti sed(k)ne. 1. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-591-9.
- Metody hodnocení
- Zápočet: aktivní účast na tutoriálech, řešení a obhajoba semestrálního projektu, prezentace aktualit z oblasti řízení značek podnikatelských subjektů.
Zkouška: kombinovaná zkouška. - Informace učitele
- Bloková výuka:
Blok I. – témata 1. – 4., blok II. – témata 5. – 8., blok III. – témata 9. – 12.
Konzultace s vyučujícím osobně přímo na výuce, v konzultačních hodinách, e-mailem, prostřednictvím IS MVŠO.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zápočet, zkouška
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2025/K1BMA