K1BMA Brand Management

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2025

Předmět se v období zima 2025 nevypisuje.

Rozsah
12 hod./semestr. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Garance
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s významným fenoménem moderního marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku. V rámci cvičení si studenti prakticky osvojí proces určování hodnoty a pozice značky na trhu a rozvíjení značky prostřednictvím různých marketingových nástrojů.
Osnova
  • 1. Úvod do managementu značky, historie, vývoj a význam značky.
  • 2. Strategický management značky.
  • 3. Portfolio značek a proces řízení značek v čase.
  • 4. Koncept hodnoty značky, měření hodnoty značky.
  • 5. Proces budování silné značky.
  • 6. Druhy značek, prvky značky a trademark.
  • 7. Identita a image obchodní značky.
  • 8. Spotřebitelské chování a loajalita ke značce.
  • 9. Logo, vizuální a grafické prvky loga.
  • 10.Jednotná vizuální identita firmy.
  • 11.Ochrana značky.
  • 12.České a globální značky, internacionalizace značky a globální marketing.
Literatura
    povinná literatura
  • BANYÁR, M., 2017. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. ISBN 978-80-7454-681-5.
  • CHOVANCOVÁ, M. a R. PAVLÍČKOVÁ, 2018, 2024. Brand management. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
  • MUNTEAN, Cristina. Vy jako značka: osobní branding pro kariérní růst. 1. vyd. Praha: Grada Publishing ISBN 978-80-247-3084-4.
  • RÓZSA, Z., 2021. Budovanie značky zamestnávateľa ako nástroj získavania a udržiavania talentov. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. ISBN 978-80-7678-048-4.
    doporučená literatura
  • KOTLER, P., G. ARMSTRONG and M. O. OPRESNIK, 2021. Principles of marketing. 18e global edition. Harlow: Pearson. ISBN 978-1-292-34113-2.
  • MYSLIVCOVÁ, S. a kol., 2017. Personální marketing a budování značky zaměstnavatele. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. Strategické řízení výkonnosti podniku: edice Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci. ISBN 978-80-7494-382-9.
  • TAHAL, R., 2017. Loajalita zákazníků a budování věrnostních programů. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-86-6.
  • TOHOLOVÁ, K. a M. VYDRŽEL, 2022. Buď svou značkou: personal branding, který ti sed(k)ne. 1. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-591-9.
Metody hodnocení
Zápočet: aktivní účast na tutoriálech, řešení a obhajoba semestrálního projektu, prezentace aktualit z oblasti řízení značek podnikatelských subjektů.

Zkouška: kombinovaná zkouška.
Informace učitele
Bloková výuka:
Blok I. – témata 1. – 4., blok II. – témata 5. – 8., blok III. – témata 9. – 12.

Konzultace s vyučujícím osobně přímo na výuce, v konzultačních hodinách, e-mailem, prostřednictvím IS MVŠO.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zápočet, zkouška
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2025/K1BMA