MVŠO:YMMAN Mezinárodní management - Informace o předmětu
YMMAN Mezinárodní management
Moravská vysoká škola Olomouczima 2024
- Rozsah
- 12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Omar Ameir, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
- kromě Pá 27. 9., kromě Pá 4. 10., kromě Pá 11. 10., kromě Pá 18. 10., kromě Pá 25. 10., kromě Pá 1. 11., kromě Pá 15. 11., kromě Pá 22. 11., kromě Pá 6. 12., kromě Pá 13. 12. ; a So 23. 11. 15:00–18:00 B2.232, So 30. 11. 15:15–18:15 B2.232, So 14. 12. 9:00–12:00 B2.230
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(B)&&ROCNIK(3)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 13/24, pouze zareg.: 0/24 - Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními charakteristikami a specifiky mezinárodního managementu. Hlavní důraz je kladen na principy managementu mezinárodně působících podnikatelských subjektů v současném měnícím se globálním podnikatelském prostředí. Studenti budou dále seznámeni se základními možnostmi působení podnikatelských subjektů na mezinárodních trzích.
- Osnova
- Osnova přednášek:
1. Mezinárodní management (podstata a specifika, základní principy, základní orientace).
2. Mezinárodní podnikatelské prostředí (prostředí světové ekonomiky, prostředí národních států, prostředí trhu).
3. Hlavní trendy v mezinárodním podnikatelském prostředí ovlivňující mezinárodní management (globalizace, regionalizace, vývoj a proměny světových ekonomických center).
4. Mezinárodní vztahy a jejich vliv na mezinárodní management podniku (subjekty mezinárodních vztahů, mezinárodní pohyb zboží a služeb, kapitálu, pracovních sil, know-how).
5. Mezinárodní podnikatelské aktivity (exportní metody, smluvní metody, investiční metody).
6. Management procesu internacionalizace podnikatelských aktivit (přístupy k internacionalizaci podnikatelských aktivit, management procesu internacionalizace, faktory ovlivňující realizaci mezinárodních podnikatelských aktivit).
7. Proces mezinárodního řízení (situační analýza, mezinárodní plánování, implementace a kontrola mezinárodních podnikatelských aktivit).
8. Strategické mezinárodní plánování (proces mezinárodního strategického řízení, proces screeningu a výběru zahraničních trhů, volba a formulace mezinárodní strategie).
9. Mezinárodní plánování na takticko-operativní úrovni (převedení strategických plánů na taktickou a operativní úroveň, mezinárodní politika v konkrétních oblastech).
10. Mezinárodní organizace (základní determinanty mezinárodního organizování, organizační formy v mezinárodně činném podniku, přístupy organizačního procesu v mezinárodním podniku).
11. Řízení lidských zdrojů v mezinárodně činném podniku (mezinárodní strategie personálního managementu, plánování personálních potřeb v mezinárodně činném podniku, personální vedení a rozvoj v mezinárodně činném podniku).
12. Kontrola v rámci mezinárodního managementu (kontrolní proces v mezinárodním managementu, formy mezinárodní kontroly, mezinárodní audity).
Bloková výuka:
blok I. - 1. - 6., blok II. - 7. - 12.
- Osnova přednášek:
- Literatura
- povinná literatura
- AMEIR OMAR. Mezinárodní management. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- ZAPLETALOVÁ, S. Podnikání malých a středních podniků na mezinárodních trzích. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2015. ISBN 978-80-87865-16-3. info
- ZAPLETALOVÁ, S. Mezinárodní podnikatelské aktivity českých podniků. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-885-8. info
- ŠTRACH, P. Mezinárodní management. 1. vyd., 167 s. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2987-9. info
- ZDRAŽILOVÁ, D. Mezinárodní management. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0683-1. info
- doporučená literatura
- FOJTÍKOVÁ, L. Zahraničně obchodní politika ČR: historie a současnost (1945-2008). 1. vyd. Praha: C.H. Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-128-4. info
- KRPEC, O., PŠEJA, M., HRABÁLEK, M., KUCHYŇKOVÁ, P., MINAŘÍK, D.,. Mezinárodní politická ekonomie. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-4121-8. info
- GEORGIOU, M., FREEMAN, S., EDWARDS, R. International Entrepreneurship: Antecedents and Outcomes. Melbourne: Monash University, 2005. info
- DANIELS, J. D., RADEBAUGH, L. H., SULLIVAN, D. P. Glovalization and Business. New Jersey: Prentice Hall, 2002. ISBN 978-8120322233. info
- Metody hodnocení
- Zkouška: ústní zkouška
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2024/YMMAN