XSAN Strategická analýza

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2021
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Předpoklady
Strategický management
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je zvládnout zásady a metody strategické analýzy v podnikovém prostředí. Předmět Strategická analýza navazuje na předmět Strategický management, ve kterém studenti získali potřebné teoretické znalosti. Ty jsou pak v rámci seminářů aplikovány do praktického prostředí konkrétních podniků. Po absolvování předmětu student bude schopen volit vhodné postupy a metody pro analyzování vnitřního i vnějšího prostředí konkrétního podniku a na základě výsledků těchto analýz pak navrhnout základní strategické směřování daného podniku, prezentovat své návrhy před odborníky i laiky a obhajovat svá řešení adekvátními argumenty.
Osnova
  • 1. Význam a role strategické analýzy jako výchozího bodu pro formulaci strategie.
  • 2. Vymezení vnitřního prostředí.
  • 3. Strategická analýza vnitřního prostředí – metody, nástroje, postupy.
  • 4. Strategická analýza vnitřního prostředí – praktická aplikace.
  • 5. Vymezení vnějšího prostředí – mikrookolí.
  • 6. Strategická analýza mikrookolí – metody, nástroje, postupy.
  • 7. Strategická analýza mikrookolí – praktická aplikace.
  • 8. Vymezení vnějšího prostředí – makrookolí.
  • 9. Strategická analýza makrookolí – metody, nástroje, postupy.
  • 10. Strategická analýza makrookolí – praktická aplikace.
  • 11. SWOT analýza – metody vyhodnocení.
  • 12. SWOT analýza – praktická aplikace.
  • 13. Závěrečná prezentace praktického příkladu.
Metody hodnocení
Seminární práce, prezentace praktického příkladu
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022.