YSS Sociální sítě

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2020
Rozsah
16/0/0. Přednáška 16 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (přednášející)
Garance
PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je využívat internetu a sociálních sítí jako nástroje moderního in-line marketingu. Zaměřuje se na různé typy sociálních sítí, možnosti jejich propojení, tvorby ucelených marketingových kampaní. V neposlední řadě jsou probírána témata motion grafiky a motion videa jako moderního komunikačního nástroje na sociálních sítích.
Osnova
  • 1. Služby internetu
    2. Služby spojené se sociálními sítěmi, zabezpečení sociálních sítích.
    3. Internetové stránky (domény, webhosting, statické internetové stránky, redakční systémy)
    4. HTML, XHTML, CSS, PHP a redakční systémy
    5. Základní pojmy a terminologie sociálních sítí
    6. Práce s osobními a firemními profily na sociální síti FaceBook, Instagram, Google+, Google Adwords
    7. Profesní sociální sítě typu LinkedIn, ResearchGate atp.
    8. Sociální síť Twitter (hash tagy, označení, multimediální prvky, možnosti geo-lokačních analýz)
    9. Multimediální sociální sítě YouTube, Vimeo, Stream, Playtvak
    10. Základy tvorby motion grafiky a motion videa
    11. Práce s 3D objekty a kamerou v oblasti motion grafiky a motion videa
    12. Vytváření kampaní na sociálních sítích a nástroje pro jejich hromadné sdílení, bezpečnost na sociálních sítích
Literatura
    povinná literatura
  • GREENFIELD, S. Změna myšlení: jak se mění naše mozky pod vlivem digitálních technologií. Brno: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0450-4. info
  • SEVERA, M. a L. KRŠKA. Černá ovce facebooku: --jak (ne)vydělávat na sociálních sítích. Jindřichův Hradec: Economicus, 2013. ISBN 978-80-905-2143-8. info
  • ŠESTÁKOVÁ, L. WordPress: vlastní web bez programování. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3832-8. info
  • DOMES, M. Google Adwords: jednoduše. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3757-4. info
  • MILLER, M. Internetový marketing s YouTube: průvodce využitím on-line videa v byznysu. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3672-0. info
  • BEDNÁŘ, V. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0. info
    doporučená literatura
  • SHIPLEY, M. The Quick-Start Guide To Marketing On Facebook: Growing Likes For Your Business On The World's Largest Social Media Platform. info
  • HOEFFLINGER, M. Becoming Facebook: The 10 Challenges That Defined the Company That's Disrupting the World. New York: AMACOM, 2017. ISBN 978-08-144-3796-4. info
  • DUCKETT, G. Facebook Programming: Questions and Answers. 2016. info
  • FERI, D. Tak jsme lajkovali: kterak přiložit prst na tep doby. Brno: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0550-1. info
  • JELÍNKOVÁ, D. Vydělávej blogem: konkrétní návod pro všechny blogery a blogerky, jak vydělávat tím, co jste dosud dělali zadarmo. Šumperk: Daniela Jelínková, 2016. ISBN 978-80-260-9639-9. info
  • HOFFMAN, R. a B. CASNOCHA. Váš osobní startup: připravte se na budoucnost, investujte do sebe, změňte svou kariéru. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0056-8. info
Informace učitele
Zápočet: Aktivní účast na cvičení, zpracování ucelené internetové kampaně na virtuální produkt nebo službu.
Zkouška: ústní teoretická + praktická (obhajoba jednotlivých kroků ucelené internetové kampaně na virtuální produkt nebo službu)
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, léto 2022.