YMZM Mezinárodní marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2020
Rozsah
8/0/0. Přednáška 8 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
Ing. Lenka Prachařová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Lenka Prachařová, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání informací z prostředí mezinárodní marketingu.
Osnova
  • 1. Úvod do mezinárodního marketingu a základní koncepce a trendy mezinárodního marketingu
    2. Analýza mezinárodního marketingového prostředí (politické, právní, ekonomické, sociální a kulturní prostředí)
    3. Mezinárodní marketingový výzkum (kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu, informační zdroje)
    4. Marketingové strategie v mezinárodním marketing
    5. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy (vývozní operace, rizika mezinárodního podnikání)
    6. Segmentace a výběr trhu a výběr trhu
    7. Mezinárodní značková strategie
    8. Mezinárodní marketingový mix
    9. Mezinárodní výrobková politika (adaptace výrobků, členění výrobků)
    10. Mezinárodní cenová politika (mezinárodní cenová strategie, dodací a platební podmínky v mezinárodním obchodě)
    11. Mezinárodní distribuce
    12. Mezinárodní marketingová komunikace (reklama, public relations)
Literatura
    doporučená literatura
  • Štědroň Bohumír, Čáslavová Eva,Miroslav Foret, Václav Stříteský. Mezinárodní marketing. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-441-4. info
  • Tahal Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-271-9868-9. info
  • Machková Hana. Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe, 4., aktualiz. a přeprac. vydání. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9. info
  • Machková Hana. Mezinárodní marketing 2, rozšířené, přepracované vydání. Praha, 2006. ISBN 80-247-1678-X. info
Informace učitele
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2737147efe0c48c1bb35800a9fe90a91%40thread.tacv2/conversations?groupId=6de342bc-7cda-4ebb-afcf-d0fed7b688c4&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, zima 2021, léto 2022, léto 2024.