MVŠO:YMV Marketing Research - Course Information
YMV Marketing Research
Moravian Business College Olomoucwinter 2020
- Extent and Intensity
- 12/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (lecturer)
Mgr. Bc. Irena Kovačičinová (lecturer)
doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D. (lecturer)
Bc. Lucie Němečková (lecturer)
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Šárka Štveráková (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah předmětu:
1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku
2. Informační systém a znalostní management
3. Proces marketingového výzkumu
4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky
5. Definování problému a výzkumný proces
6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza
7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem
8. Pozorování a experiment
9. Měření a návrh dotazníku
10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování
11. Editování, kódování, analýza dat
12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy
- Obsah předmětu:
- Literature
- required literature
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- recommended literature
- CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M. a PODANÁ, M. Marketing II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (winter 2020, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2020/YMV