MVŠO:YMV_UMM Marketingový výzkum - Informace o předmětu
YMV_UMM Marketingový výzkum
Moravská vysoká škola Olomouczima 2019
- Rozsah
- 12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1091)
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1120)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku
2. Informační systém a znalostní management
3. Proces marketingového výzkumu
4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky
5. Definování problému a výzkumný proces
6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza
7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem
8. Pozorování a experiment
9. Měření a návrh dotazníku
10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování
11. Editování, kódování, analýza dat
12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- doporučená literatura
- CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M. a PODANÁ, M. Marketing II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3. info
- Informace učitele
- Zápočet: vypracování projektu marketingového výzkumu v rozsahu cca 10 stran.
Zkouška: písemná zkouška.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2019/YMV_UMM