MVŠO:YESOA_USVP Ethics and Social Responsibili - Course Information
YESOA_USVP Ethics and Social Responsibility for Small and Medium-sized Enterprises
Moravian Business College Olomoucwinter 2019
- Extent and Intensity
- 8/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Martin Fink (lecturer)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics and Management of Small and Medium-sized Entreprises (programme MVŠO, 1114)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s etickými kořeny a současnými etickými principy v Evropě a v ČR. V návaznosti na etický rozměr společnosti vysvětlit vznik fenoménu společenská odpovědnost (dále jen CSR) a dobrovolnou podstatu CSR. Názorně ukázat rozdíly mezi CSR malých a středních podniků a velkých podniků či nadnárodních korporací. Ukázat význam CSR malých a středních podniků a možnost jejich edukace v této oblasti.
- Syllabus (in Czech)
- Obsah předmětu:
1. Etické kořeny evropské kultury - antika
2. Etické kořeny evropské kultury - judaismus
3. Etické kořeny evropské kultury - křesťanství
4. Současné etické principy
5. Kulturní vzorce současné společnosti
6. Etický výchozí rozměr CSR
7. Etický přístup v CSR - Evropa ve srovnání s USA
8. Dobrovolnost v CSR jako etický ukazatel
9. Rozdílnost velkých a malých podniků při zavádění a realizaci CSR
10. Evropské normy CSR ve vztahu k malým a středním podnikům
11. Možnosti edukace malých a středních podniků v oblasti CSR
12. Sebevzdělávání a sebeprezentace malých a středních podniků v oblasti CSR
Ve výuce jsou využity zejména dialogické slovní metody, reproduktivní metoda, metoda problémového výkladu a heuristická metoda.
- Obsah předmětu:
- Literature
- required literature
- HOLÁTOVÁ, Darja a Vlasta DOLEŽALOVÁ, et. al. Řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicích. Společenská odpovědnost, rozvoj a vzdělávání, fluktuace a motivace pracovníků, finanční výkonnost. Žilina: Nakladatelství GEORG, 2014. ISBN 978-80-815-4121-6. info
- ČSN ISO 26000. Pokyny pro oblast společenské odpovědnosti. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrolog, 2011. info
- recommended literature
- POKORNÁ, D. Koncept společenské odpovědnosti: obsah, podstata, rozsah. 1. vydání. Olomouc, Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3348-6. info
- WERTHER, William a David B. CHANDLER. Strategic Corporate Social Responsibility. Stakeholders in a Global Environment. London: SAGE Publications, 2011. ISBN 978-14-129-1372-0. info
- KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem. Etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. Plzeň: OPS, 2010. ISBN 978-80-872-6912-1. info
- JENKINS, Heledd. A 'Business Opportunity' Model of Corporate Social Responsibility for Small- and Medium-sized Enterprises. Business Ethics: A European Review. 2009. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2019/YESOA_USVP