XUEK0050 Microeconomics

Moravian Business College Olomouc
winter 2018
Extent and Intensity
2/2/0. 5 credit(s).
Guaranteed by
doc. Ing. Jarmila Zimmermannová, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy klasického proudu mikroekonomické teorie a tím vytvořit obecný základ pro studium speciálních ekonomických disciplín ve vyšších ročnících studia. Po absolvování bude student umět charakterizovat základní ekonomické kategorie a principy z pohledů současné mikroekonomické teorie, zdůvodnit chování jednotlivých tržních subjektů na dílčích trzích, argumentovat dosahování rovnováhy na trhu výrobků a služeb a na trhu výrobních faktorů, definovat nalezení optima pro racionální tržní chování domácností a firem, zhodnotit chování firem na dokonale a nedokonale konkurenčním trhu, vyhodnotit tržní selhání, definovat mikroekonomickou politiku státu.
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu:
    1. Úvod do studia ekonomické teorie.
    2. Formování trhu, základní elementy a funkce trhu.
    3. Chování spotřebitele: Užitečnost a poptávka.
    4. Chování výrobce: Náklady a nabídka.
    5. Nabídka dokonale konkurenční firmy.
    6. Nedokonalá konkurence a její formy. Monopol. Oligopol
    7. Nedokonalá konkurence a její formy.. Monopolistická konkurence. Alternativní cíle firmy.
    8. Trhy výrobních faktorů. Trh půdy.
    9. Trh práce.
    10. Trh kapitálu.
    11. Tržní selhání. Mikroekonomická politika státu.
    12. Měření nerovností v důchodech. Teorie veřejné volby, vládní selhání.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2018/XUEK0050