MVŠO:XMV2_UMM Marketingový výzkum - Informace o předmětu
XMV2_UMM Marketingový výzkum
Moravská vysoká škola Olomouczima 2018
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (cvičící)
Mgr. Šárka Štveráková (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku
2. Informační systém a znalostní management
3. Proces marketingového výzkumu
4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky
5. Definování problému a výzkumný proces
6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza
7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem
8. Pozorování a experiment
9. Měření a návrh dotazníku
10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování
11. Editování, kódování, analýza dat
12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy
V rámci předmětu jsou využity metody z hlediska pramene poznání a typu poznatků - aspekt didaktický (metody slovní - monologické i dialogické). Při procvičování daného tématu je kladen důraz na participativní metody a akční výzkum.
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- SVOBODOVÁ, Hana, Lucie MYNÁŘOVÁ a Roman KOZEL. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- doporučená literatura
- CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M. a PODANÁ, M. Marketing II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3. info
- Informace učitele
- Zápočet: seminární práce, písemný test.
Zkouška: kombinovaná.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2018/XMV2_UMM