XMV2_UMM Marketingový výzkum

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2017
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (cvičící)
Mgr. Šárka Štveráková (cvičící)
Garance
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku
    2. Informační systém a znalostní management
    3. Proces marketingového výzkumu
    4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky
    5. Definování problému a výzkumný proces
    6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza
    7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem
    8. Pozorování a experiment
    9. Měření a návrh dotazníku
    10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování
    11. Editování, kódování, analýza dat
    12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy

    V rámci předmětu jsou využity metody z hlediska pramene poznání a typu poznatků - aspekt didaktický (metody slovní - monologické i dialogické). Při procvičování daného tématu je kladen důraz na participativní metody a akční výzkum.
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • SVOBODOVÁ, Hana, Lucie MYNÁŘOVÁ a Roman KOZEL. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
    doporučená literatura
  • CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M. a PODANÁ, M. Marketing II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3. info
Informace učitele
Zápočet: seminární práce, písemný test.
Zkouška: kombinovaná.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, zima 2019.