XESOD_USVP Etika a společenská odpovědnost v marketingu

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2017
Rozsah
1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (přednášející)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jelena Kubicová (přednášející)
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (cvičící)
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jelena Kubicová (cvičící)
Garance
doc. et doc. PhDr. Kateřina Ivanová, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je v návaznosti na předmět Etika a sociální odpovědnost malých a středních podniků prohloubit vědomosti studentů o etickém chování v marketingu, postupně probírat hlavní možnosti etických pochybení v marketingu ve vztahu ke společenské odpovědnosti s návrhy na řešení.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Etické principy současné společnosti aplikované na marketing
    2. Etický kodex podniku
    3. Etické aspekty reklamy
    4. Etické aspekty propagace podniku
    5. Společenská odpovědnost v marketingu - malé a střední podniky, velké podniky
    6. Společenská odpovědnost v marketingu - neziskové organizace a municipality
    7. Společensky odpovědná prezentace vůči konkurenci
    8. Společensky odpovědná prezentace vůči komunitě a regionu
    9. Korupční jednání a nástroje k jeho monitorování
    10. Korupční jednání a procesy k jeho odstranění
    11. Možnosti měření etického chování a společenské odpovědnosti v marketingu
    12. Možnosti vzdělávání v etickém chování a společenské odpovědnosti v marketingu
    Ve výuce je využita informačně-receptivní metoda, metoda problémového výkladu a týmová spolupráce.
Literatura
    povinná literatura
  • HOLÁTOVÁ, Darja a Vlasta DOLEŽALOVÁ, et. al. Řízení lidských zdrojů v malých a středních podnicích. Společenská odpovědnost, rozvoj a vzdělávání, fluktuace a motivace pracovníků, finanční výkonnost. Žilina: Nakladatelství GEORG, 2014. ISBN 978-80-815-4121-6. info
  • ČSN ISO 26000. Pokyny pro oblast společenské odpovědnosti. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrolog, 2011. info
  • HAVLÍČEK, Karel a Milan KAŠÍK. Marketingové řízení malých a středních podniků. Praha: Management Press, 2005. ISBN 978-80-726-1120-8. info
    doporučená literatura
  • POKORNÁ, D. Koncept společenské odpovědnosti: obsah, podstata, rozsah. 1. vydání. Olomouc, Univerzita Palackého, 2012. ISBN 978-80-244-3348-6. info
  • KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem. Etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. Plzeň: OPS, 2010. ISBN 978-80-872-6912-1. info
  • WERTHER, William B. a David CHANDLER. Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2006. ISBN 978-14-129-1372-0. info
Informace učitele
Zápočet: aktivní účast na cvičeních, vypracování případové studie etického pochybení v marketingu s možností jejího řešení
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, zima 2019.