MVŠO:XMCH_UEK Mikroekonomie a chování - Informace o předmětu
XMCH_UEK Mikroekonomie a chování
Moravská vysoká škola Olomouczima 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Eva Jílková, Ph.D. (cvičící)
Doc. RSDr. Luboš Štancl, CSc. (cvičící) - Garance
- Doc. RSDr. Luboš Štancl, CSc.
Moravská vysoká škola Olomouc - Předpoklady
- Znalosti mikroekonomie přednášené v rámci výuky v 1.semestru 1. ročníku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1091) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je v návaznosti na výuku mikroekonomie dále rozvíjet schopnost studentů ekonomicky myslet, osvojit si práci se základními ekonomickými modely a s jejich využitím analyzovat aktuální problémy hospodářské praxe v rovině malého a středního podnikání. Předmět prohlubuje základní znalosti moderní ekonomické teorie a přispívá k rozvíjení schopností studentů jejich kritického osvojení a aplikace na řešení problémů současné hospodářské praxe. Napomáhá rozvíjení schopností studentů vnímat praktické ekonomické problémy očima jednotlivých tržních subjektů, především z úrovně sektoru malých a středních podniků. V předmětu jsou studenti vedeni k aktivní práci se zdroji statistických dat a informací z odborných periodik. Student bude znát: - nejobecnější zákonitosti ekonomického života společnosti, základní mechanismy a jejich fungování, které mu umožní pochopit logiku reálných hospodářských procesů Student bude umět: - vysvětlovat ekonomickou realitu na základě kritického a tvůrčího osvojení si moderní ekonomické teorie a využívání zdrojů statistických dat Student bude schopen: - aplikovat závěry ekonomické teorie při řešení otázek hospodářské reality a uplatňovat ekonomický přístup v rozhodování o problémech podnikatelské činnosti
- Osnova
- 1. Člověk, hospodářská realita a ekonomická teorie.
2. Netržní a tržní koordinace ekonomických systémů
3. Teorie spotřebitelské volby a reálné chování spotřebitele. Formování poptávky.
4. Rozhodování firmy a formování nabídky
5. Výroba, náklady a příjmy firmy
6. Teoretické modely nedokonalé konkurence a reálná struktura trhu (globální, národní a regionální pohled)
7. Oligopolní strategie a teorie her
8. Rozhodování firmy o rozšíření výroby a najmutí dodatečných výrobních faktorů
9. Reálná tržní poptávka a nabídka práce
10. Reálná tržní poptávka a nabídka kapitálu
11. Interakce trhů a alokační efektivnost
12. Teorie tržního selhání a mikroekonomická politika státu
- 1. Člověk, hospodářská realita a ekonomická teorie.
- Literatura
- povinná literatura
- FRANK, R. H. Mikroekonomie a chování. Praha: Svoboda, 1995. ISBN 80-205-0438-9. info
- Informace učitele
- zápočet
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2016/XMCH_UEK