MVŠO:XMANP_UMM Management prodeje - Informace o předmětu
XMANP_UMM Management prodeje
Moravská vysoká škola Olomouczima 2016
- Rozsah
- 2/0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základní terminologií, zmapovat místo a úlohu prodeje v rámci marketingové činnosti a správně definovat prostředí prodeje včetně faktorů prostředí a řízení, které prodej ovlivňují. Studijní předmět Management prodeje umožní studentům získat základní znalosti a dovednosti z oblasti prodeje, prodejních strategií a prodejních technik. Student by měl pochopit specifické problémy a pravidla, které se týkají podmínek řízení prodeje, podstaty funkčního prodejního mechanismu a úlohy prodeje v rámci marketingově řízené organizace.
- Osnova
- Osnova předmětu:
1. Místo a úloha prodeje v rámci marketingu
- pojem prodej, úloha prodeje, pozice prodeje a marketingu, marketingové koncepce.
2. Základy managementu prodeje
- základní pojmy, vývojové trendy prodeje, profesionalizace prodeje, retailing v rámci České republiky.
3. Řízení obchodních vztahů
- dodavatelsko-odběratelské vztahy, výrobci, dodavatelé, odběratelé, distributoři, interaktivní přístup, formální a neformální vztahy, dlouhodobé vztahy, principy řízení obchodních vztahů, bariéry obchodních vztahů, strategický obchodní partner.
4. Řízení vztahů s klíčovými zákazníky / klienty
- zákazník, péče o klíčové zákazníky, specifika vztahu s klíčovými zákazníky, metody zlepšování vztahů s klíčovými zákazníky, vztahy osobní důvěry, vstupní bariéry pro konkurenci, výstupní bariéry pro zákazníky, projekty společného podnikání.
5. Nákupní chování spotřebitelů a organizací
- spotřební trh, nákupní chování spotřebitelů, faktory ovlivňující spotřebitelovo chování, nákupní rozhodovací proces, nákupní chování organizace.
6. Prodejní a marketingové plánování
- proces plánování prodeje, stanovení cílů, organizování činnosti, realizace prodeje, měření výsledků, další hodnocení a kontrola prodeje.
7. Prodejní techniky
- obchodník a jeho cíle, komunikace, umění argumentace a vyjednávání, zvládání námitek, prezentační dovednosti, zásady profesionálního chování a jednání se zákazníkem, budování zákaznické věrnosti, psychologie prodeje, emoce, stres.
8. Prostředí prodeje
- maloobchodní prodej, velkoobchodní prodej, centralizace prodeje, retailing v ČR, typy prodejních trhů, obchodní řetězce, obchodní domy, drobní obchodníci, internetové obchodování, webové stránky, e-shop, služby a jejich specifika.
9. Řízení prodeje
- obchodní oddělení v rámci organizační struktury, kompetence pracovníků prodeje, optimalizace prodejní sítě, zakládání nových prodejních teritorií, nábor nových pracovníků, prodejní oddělení, úkoly vedoucího prodeje.
10. Řízení motivačního procesu
- motivace, pozitivní a negativní motivace, motivační faktory prodejců.
11. Kontrola prodeje
- metody kontroly prodeje, nápravná opatření, trénink, koučování v terénu.
12. Etika prodeje a ochrana spotřebitele
- etika, etika podnikání, etický kodex podnikání, nekalé obchodní praktiky, ochrana spotřebitele, právní ochrana spotřebitele, Česká obchodní inspekce (ČOI), Sdružení obrany spotřebitelů (SOS).
- Osnova předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- Cimler, P. ? Zadražilová, D. a kol. Retail management. Praha, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6. info
- Pražská, L., Jindra, J. a kol. Obchodní podnikání, Retail management. Praha, 2006. ISBN 80-7261-059-7. info
- Černý, V. Prodejní techniky. Brno, 2003. ISBN 80-251-0032-4. info
- Jobber, D., Lancaster, G. Management prodeje. Praha, 2001. ISBN 80-7226-533-4. info
- doporučená literatura
- Tracy, B. Jak mnohem lépe prodávat. Brno, 2008. ISBN 978-80-251-1467-4. info
- Arnold, J., Silvestr, J., Patterson, F., Robertson, I., Cooper,. Psychologie práce pro manažery a personalisty. Brno, 2007. ISBN 978-80-251-1518-3. info
- Jay, R. ? Templar, R. Velká kniha manažerských dovedností. Praha, 2006. ISBN 80-247-1279-2. info
- Burnett, K. Klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha, 2005. ISBN 80-7226-655-1. info
- Informace učitele
- Požadavky na ukončení:
1. vypracování seminární práce (téma, rozsah a podmínky upřesněny v rámci výuky),
2. úspěšné absolvování písemného testu.
Podmínky pro studenty s individuálním studijním plánem:
shodné s prezenční formou studia.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2016/XMANP_UMM