XUST_KPP Úvod do studia

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2015
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Monika Bradová (přednášející)
Mgr. Petr Černoch (přednášející)
Mgr. Martin Fink (přednášející)
Ing. Ladislav Chmela (přednášející)
JUDr. Petr Podrazil (přednášející)
MUDr. RNDr. Ing. Miroslav Rössler, CSc., MBA (přednášející)
Mgr. et Mgr. Michaela Vaněčková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Monika Bradová (cvičící)
Mgr. Petr Černoch (cvičící)
Mgr. Martin Fink (cvičící)
Ing. Ladislav Chmela (cvičící)
JUDr. Petr Podrazil (cvičící)
Mgr. et Mgr. Michaela Vaněčková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je připravit studenty na vysokoškolské studium, a to v oblasti: - práce s informačními zdroji, - identifikace informací a v rozklíčování jejich obsahu (působení médií), - týmové spolupráce, - kreativního přístupu, - interpretace ekonomických dat.
Osnova
  • 1) Formulace problému
    Student bude umět písemným projevem formulovat problém z ekonomicko-manažerské oblasti, a to na základě relevantních zdrojů. Zkoumaný jev bude postihovat aktuální či potřebnou nadčasovou problematiku.
    2) Práce s informačními zdroji
    Studenti budou umět:
    a. pracovat s textem (kvalitativní analýza textu - sémantika výrazů),
    i. potvrdit či vyvrátit sdělování masových médií,
    b. pracovat s databázemi a knihovními systémy informačních zdrojů, včetně zpracování těchto zdrojů,
    c. citovat dle respektování autorského zákona (plagiát x parafráze),
    d. odkazovat na informační zdroje na základě ISO normy 690.
    3) Etika vědecké práce
    Student bude seznámen s etikou vědecké práce. Bude umět respektovat zásady týmové práce, publikační činnosti aj.
    4) Interpretace ekonomických dat + interpretace informací prostřednictvím čísel
    V písemném projevu bude student umět interpretovat zkoumané jevy v podobě grafů, tabulek, čísel, bude schopen používat pro své vyjádření správný jednotkový systém (index X procenta). Dále bude umět vysvětlit číselné hodnoty v širším kontextu zkoumané problematiky.
    5) Kreativní myšlení
    V přístupu studenta ke zkoumaným jevům bude podporováno kreativní myšlení. Student vytvoří k tvůrčímu projevu myšlenkové mapy.
    6) Hodnotový rámec
    Student bude seznámen s hodnotovým rámcem společnosti. Na základě toho bude schopen vytvořit si vlastní hodnotový rámec.
Informace učitele
Požadavky na ukončení:
A. Seminární práceindividuálního charakteru min. na 3. str., max. 6 str.
- Problematika z ekonomicko-manažerské oblasti
- Téma z období posledních 2 let
- Ucelený, konstruktivně postavený pohled - komplexní pojetí
Požadované informační zdroje:
- 4 recenzované nebo impaktované články (min. 1 z nich v anglickém jazyce),
3 rozmanité zdroje tisku,
4 záznamy TV nebo rozhlasových vysílání,
1 právní dokument,
1 publikace z ekonomicko-manažerské oblasti.
B. Týmová práce na podporu kreativního myšlení
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2016.