MVŠO:XSF_UMM Strategické řízení firmy - Informace o předmětu
XSF_UMM Strategické řízení firmy
Moravská vysoká škola Olomouczima 2014
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Moravská vysoká škola Olomouc
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Management a ekonomika ve veřejném sektoru (program MVŠO, 1091) (2)
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1091) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je objasnit studentům význam strategického řízení v podmínkách současného tržního prostředí a naučit ho používat základní nástroje tvorby, zavádění a uplatňování strategie ve firmě. Stručná anotace předmětu: Vysvětluje se pojem strategie a strategického řízení a jejich nezbytnost pro úspěch moderní firmy. Formulují se specifické rysy strategických procesů, principy strategického myšlení a obsah strategie firmy. Důraz je rovněž kladen na analýzy vnitřního a vnějšího prostředí.
- Osnova
- Osnova přednášek:
1. Úvod do studia
- Pojem strategie a strategického řízení firmy
2. Specifické rysy strategických procesů
- Rozdíl mezi strategickým, taktickým a operativním řízením
- Principy strategického myšlení
3. Formulace strategie
- Pojem a obsah strategie
- Základní úkoly strategie firmy
- Strategické cíle
4. Obsah a struktura strategie
- Analytická část
- Rozhodovací část
- Segmentace
- Výchozí a cílový stav
- Propojení výchozího a cílového stavu
5. Strategická analýza vnějšího okolí firmy
- Charakteristika vnějšího okolí
- Základní tendence
6. Strategická analýza vnějšího okolí firmy
- Analytické metody
7. Strategická analýza vnitřního prostředí firmy
- Faktory vnitropodnikové analýzy, analytické metody
8. Návrh strategie
- Možné alternativy strategického rozvoj
9. Výběr optimální strategie
- Vhodnost strategie
- Přijatelnost strategie
- Uskutečnitelnost strategie
10. Implementace strategie
- Schválení strategie
- Zavedení systému strategického řízení
- Systematická aktualizace obsahu strategie
11. Inovační management
- Zdroje inovací, inovační cyklus
12. Závěr
- Shrnutí
- Osnova přednášek:
- Literatura
- povinná literatura
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ K., NAVRÁTILOVÁ D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl VI Krok za krokem k vítězství. 1 vyd., 234s. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2012. ISBN 978-80-7455-041-6. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl IV Od snu k realitě. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2011. ISBN 978-80-87240-87-8. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl V Aktivně vytvořit budoucnost. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2011. ISBN 978-80-87240-97-7. info
- SOUČEK, Z. Firma 21. století. Praha: Professional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-007-2. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl I. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-18-2. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl II Formulace strategie. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-19-9. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl III Implementace strategie. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-20-5. info
- SOUČEK, Z. Zvítězíme i v globální ekonomice. Praha: Professional Publishing, 2008. ISBN 978-80-86946-73-3. info
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-453-8. info
- DEDOUCHOVÁ M. Strategie podniku. Praha: C.H. Beck, 2001. ISBN 80-7179-603-2. info
- doporučená literatura
- KOTTER J. P. Vedení procesu změny. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-015-0. info
- CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1389-6. info
- TRUNEČEK J. Znalostní podnik ve znalostní společnosti. Praha: Professional Publishing, 2004. ISBN 80-86419-67-3. info
- SOUČEK Z. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-47-9. info
- Informace učitele
- Zápočet: Úspěšné absolvování písemného závěrečného testu, odevzdání seminární práce (reflexe četby, aplikace strategického managementu).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2014/XSF_UMM