P2DMA Digitální marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2026
Rozsah
1/2. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Garance
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s charakteristikou, znaky, odlišnostmi, ale především možnostmi efektivního využití digitálního marketingu. Obsahem předmětu bude nejen seznámení s novými moderními nástroji a pojmy, ale také „zasazení“ klasických marketingových teoretických disciplín jako je marketingová komunikace, marketingový výzkum či Public Relations do prostředí internetu. Seznámit studenty s moderním, aktuálním pojetím marketingu a s možnostmi, technikami a nástroji, které přináší digitální marketing, v praxi.
Osnova
  • 1. Úvod do digitálního marketingu – základní pojmy, historie a vývoj, důležité milníky, zásady úspěšnosti a efektivity, legislativní rámec digitální marketingové komunikace.
  • 2. Marketingová komunikace na internetu – důležité zásady, odlišnosti, specifika, základní znaky online marketingu, nástroje digitální komunikace, komunikační plány.
  • 3. Reklama na internetu (vyhledávače, PPC systémy, display atd.).
  • 4. Www stránky, e-commerce (optimalizace, SEO, základní pravidla, trendy, marketingové zásady).
  • 5. Přímý marketing v prostředí internetu – e-mailing.
  • 6. Sociální sítě a jejich využití v marketingu a reklamě.
  • 7. Public relations v prostředí internetu.
  • 8. Content marketing (tvorba obsahu a jeho význam, marketingové využití, budování kmenů).
  • 9. Nové formy marketingové komunikace – multimédia, videa, animace atd.
  • 10.Ostatní nástroje a trendy online marketingu (mobilní marketing, virální marketing, buzz marketing, WOM marketing, affiliate marketing, advergaming).
  • 11.Analýzy a měření úspěšnosti digitální marketingové komunikace.
  • 12.Marketingový výzkum v prostředí internetu.
Literatura
    povinná literatura
  • HANÁK, M., 2023. Podnikání 2.0: zvládni podnikání s umělou inteligencí. Uherské Hradiště: Akademie krizového řízení a managementu. ISBN 978-80-88398-14-1.
  • KINGSNORTH, S., 2022. Strategie digitálního marketingu: komplexní přístup k budování strategie pro on-line marketing. Přeložil Martin BEDNARSKI. V Brně: Lingea. ISBN 978-80-7508-714-0.
  • SEMERÁDOVÁ, T., P. WEINLICH, P. ŠVERMOVÁ, M. LAMR, L. SUKOVÁ, L. MÍKOVÁ a M. DOSTÁL, 2021. Jak na digitální marketingovou strategii firmy. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-7494-564-9.
  • TOMAŠOVIČOVÁ, M. 2024. Digitální marketing – pracovní sešit. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
  • ZÁVODNÝ POSPÍŠIL, J., 2018. Digitální marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
    doporučená literatura
  • HALL, S., 2022. Strategie B2B digitálního marketingu: jak využít nové business-to-business strategie a modely k dosažení růstu firmy. Přeložil Martin BEDNARSKI. V Brně: Lingea. ISBN 978-80-7508-713-3.
  • RYAN, D., 2021. Understanding digital marketing: a complete guide to engaging customers and implementing successful digital campaigns. Fifth edition. London: Kogan Page. ISBN 978-1-78966-601-4.
Výukové metody
Ve výuce se využívá informačně-receptivní metoda, reproduktivní metoda, heuristická metoda a metody simulační. Pro praktickou část výuky jsou využívány interaktivní a praktické metody za podpory moderních technologií a vhodných SW nástrojů (např. pro analýzu úspěšnosti marketingových kampaní).
Metody hodnocení
Zápočet: aktivní účast na cvičeních, vypracování projektu kampaně propagace na sociálních sítích.
Zkouška: ústní.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zápočet, zkouška
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.

  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2026/P2DMA