YMZM Mezinárodní marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2024
Rozsah
8/0/0. Přednáška 8 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
Garance
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
Pá 26. 4. 12:00–15:00 B2.232, So 27. 4. 8:00–11:00 B2.232
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 12 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/12, pouze zareg.: 0/12
Jiné omezení: KONZULTAČNÍ FORMA - po domluvě s vyučující.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání informací z prostředí mezinárodní marketingu.
Osnova
  • 1. Úvod do mezinárodního marketingu a základní koncepce a trendy mezinárodního marketingu
    2. Analýza mezinárodního marketingového prostředí (politické, právní, ekonomické, sociální a kulturní prostředí)
    3. Mezinárodní marketingový výzkum (kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu, informační zdroje)
    4. Marketingové strategie v mezinárodním marketing
    5. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy (vývozní operace, rizika mezinárodního podnikání)
    6. Segmentace a výběr trhu a výběr trhu
    7. Mezinárodní značková strategie
    8. Mezinárodní marketingový mix
    9. Mezinárodní výrobková politika (adaptace výrobků, členění výrobků)
    10. Mezinárodní cenová politika (mezinárodní cenová strategie, dodací a platební podmínky v mezinárodním obchodě)
    11. Mezinárodní distribuce
    12. Mezinárodní marketingová komunikace (reklama, public relations)
Literatura
    doporučená literatura
  • Štědroň Bohumír, Čáslavová Eva,Miroslav Foret, Václav Stříteský. Mezinárodní marketing. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-441-4. info
  • Tahal Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-271-9868-9. info
  • Machková Hana. Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe, 4., aktualiz. a přeprac. vydání. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9. info
  • Machková Hana. Mezinárodní marketing 2, rozšířené, přepracované vydání. Praha, 2006. ISBN 80-247-1678-X. info
Metody hodnocení
Zápočtový test, ústní zkouška
Informace učitele
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2737147efe0c48c1bb35800a9fe90a91%40thread.tacv2/conversations?groupId=6de342bc-7cda-4ebb-afcf-d0fed7b688c4&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
KONZULTAČNÍ FORMA - po domluvě s vyučující.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, léto 2021, zima 2021, léto 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2024/YMZM