YSDIP Seminář k diplomové práci

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2023
Rozsah
4/0/0. 4 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
Mgr. Martin Poledna (pomocník)
Ing. Adéla Talandová (pomocník)
Garance
Mgr. Pavla Ludvíková, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
Pá 12:00–13:30 B2.231, kromě Pá 17. 2., kromě Pá 24. 2., kromě Pá 3. 3., kromě Pá 10. 3., kromě Pá 17. 3., kromě Pá 24. 3., kromě Pá 31. 3., kromě Pá 21. 4., kromě Pá 28. 4., kromě Pá 5. 5., kromě Pá 12. 5.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je vzdělání studentů v oblasti požadavků a zásad závěrečných prací dle obecně platné normy i norem požadovaných MVŠO. Obsah diplomového semináře je zaměřen jednak na rešeršní strategie se zaměřením na vědecké databáze a cizojazyčnou literaturu, jednak na metodologickou problematiku, a to s přihlédnutím na odlišnosti marketingového výzkumu. Absolvování předmětu je nezbytným předpokladem pro úspěšné vypracování a dokončení diplomové práce, jejíž obhajoba je součástí státní závěrečné zkoušky.
Osnova
  • 1. Harmonogram prací. Etické a právní aspekty kvalifikačních prací. Volba tématu, smysl, cíl práce. Návaznost tématu diplomové práce na bakalářskou práci. Práce s literaturou a zdroji (Google Scholar, vědecké databáze EBSCO, Web of Science, Web of Knowledge, ProQuest, E-Journals, WorldCat).
  • 2. Metody vědeckého výzkumu (metody přístupu – kvalitativní/ kvantitativní výzkum, smíšený design).
  • 3. Metody sběru dat (dotazníkové šetření, strukturovaný rozhovor, analýza obsahu). Pilotní šetření a předvýzkum. Definice základního a výběrového souboru, výběr vzorku do výzkumu.
  • 4. Metody marketingového výzkumu (techniky marketingového výzkumu, analýza marketingového prostředí, oblast aplikace marketingového výzkumu).
  • 5. Metody analýzy a zpracování dat (statistické metody používané při analýzách dat).
  • 6. Metody interpretace a prezentace dat.
Literatura
    povinná literatura
  • LUDVÍKOVÁ P. a I. KOVAČIČINOVÁ. Kvalifikační práce na MVŠO. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. info
  • HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2. info
  • SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha, Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4. info
    doporučená literatura
  • WILSON, Alan. Marketing Research. Oxford: Macmillan Education UK, 2018. 385 s. ISBN 9781352001112.
  • TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-271-9868-9.
  • OCHRANA, František. Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Praha: Karolinum, 2019. 184 s. ISBN 978-80-2464-200-0.
  • DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha, Karolinum, 2003. ISBN 80- 24601-39-7. info
Metody hodnocení
Zápočet: Prezentace teoretických východisek práce a použité metodologie.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2024.