YPSZ Psychologie zákazníka

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2023
Rozsah
8/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Omar Ameir, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
Garance
Ing. Omar Ameir, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
Pá 15:15–18:15 B2.231, kromě Pá 24. 2., kromě Pá 3. 3., kromě Pá 10. 3., kromě Pá 17. 3., kromě Pá 24. 3., kromě Pá 31. 3., kromě Pá 14. 4., kromě Pá 21. 4., kromě Pá 5. 5., kromě Pá 12. 5.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 48 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 6/48, pouze zareg.: 0/48
Jiné omezení: VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 5 A VÍCE STUDENTŮ
Cíle předmětu
Předmět uvádí studenty do tématu spotřebitelského chování. Hlavním cílem kurzu je seznámit účastníky s psychologickými aspekty rozhodovacího procesu. Na příkladu ukázek dobré praxe bude představen rozhodovací proces zákazníka a díky praktickým týmovým projektům studenti proniknou do procesu přípravy kampaně s cílem ovlivnit spotřebitelské chování zákazníka. Stručná anotace předmětu: Aby se stal podnik skutečně prosperujícím, potřebuje pochopit potřeby svých potenciálních i stávajících zákazníků a modelovat produkty i formu komunikace tak, aby odpovídala jejich představám. Psychologie zákazníka pomáhá s identifikováním základních vzorců chování spotřebitelů, společenských trendů či dalších vlivů, které jsou klíčovými faktory při tvorbě rozhodnutí. Psychologie zákazníka tak nemá za cíl pouze odhalit, kdo je potenciálním kupujícím či uživatelem daného produktu, ale je nástrojem k detailnějšímu porozumění vnímání značky či komunikačních nástrojů, které firma volí za účelem prodeje.
Osnova
  • 1. Úvod do psychologie zákazníka
  • 2. Nákupní rozhodovací proces
  • 3. Stanovení cílů
  • 4. Emoce v marketingu
  • 5. Vnímání rizik
  • 6. Psychologie ceny
  • 7. Příprava experimentu a jeho vyhodnocení
  • 8. Sociální rozměr a koncept štěstí
  • 9. Sociální stratifikace
  • 10. Princip reciprocity
  • 11. Virální marketing a WOM
  • 12. Hodnocení po nákupu
Metody hodnocení
Účast na seminářích - min. 80% Plnění průběžných úkolů a aktivní práce na hodinách Zápočtový test
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 5 A VÍCE STUDENTŮ.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2024.