MVŠO:YMV Marketingový výzkum - Informace o předmětu
YMV Marketingový výzkum
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2023
- Rozsah
- 12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- RNDr. Jiří Lošťák, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- RNDr. Jiří Lošťák, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
- kromě Pá 17. 2., kromě Pá 24. 2., kromě Pá 3. 3., kromě Pá 10. 3., kromě Pá 17. 3., kromě Pá 24. 3., kromě Pá 31. 3., kromě Pá 14. 4., kromě Pá 21. 4., kromě Pá 28. 4., kromě Pá 5. 5., kromě Pá 12. 5. ; a Pá 14. 4. 15:30–18:30 B2.333, Pá 28. 4. 15:30–20:00 B2.330
- Předpoklady
- TYP_STUDIA ( B )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je naučit studenty kroky při zpracování projektů marketingového výzkumu. Studenti pochopí, že marketingový výzkum je integrální součásti marketingu. Studenti rovněž pochopí, že prostřednictvím procesů marketingového výzkumu jsou poskytovány informace pro potřeby podnikového managementu, protože pro podnikové rozhodovací procesy musí být informace relevantní, přesné, reálné, validní a aktuální; studenti pochopí, že marketingový výzkum napomáhá podnikům zůstat konkurenceschopnými.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Úloha marketingového výzkumu v konkurenceschopnosti podniku
2. Informační systém a znalostní management
3. Proces marketingového výzkumu
4. Humánní stránka marketingového výzkumu: organizační a etické otázky
5. Definování problému a výzkumný proces
6. Explorační výzkum a kvalitativní analýza
7. Sekundární a primární data: základní metody komunikace s respondentem
8. Pozorování a experiment
9. Měření a návrh dotazníku
10. Práce v terénu, návrh a procesy vzorkování
11. Editování, kódování, analýza dat
12. Komunikační proces s výsledky výzkumu: výzkumná zpráva, ústní prezentace a následné procesy
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- SVOBODOVÁ, H., MYNÁŘOVÁ, L. a KOZEL, R. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- doporučená literatura
- CHOVANCOVÁ, M., PILÍK, M. a PODANÁ, M. Marketing II. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-380-3. info
- Metody hodnocení
- Zápočet: vypracování projektu marketingového výzkumu v rozsahu cca 10 stran.
Zkouška: písemná zkouška. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2023/YMV