MVŠO:YDM Digital Marketing - Course Information
YDM Digital Marketing
Moravian Business College Olomoucsummer 2023
- Extent and Intensity
- 12/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Martina Sasínková, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Timetable
- Fri 15:15–18:15 B2.332, except Fri 24. 2., except Fri 3. 3., except Fri 10. 3., except Fri 17. 3., except Fri 24. 3., except Fri 21. 4., except Fri 28. 4., except Fri 5. 5., except Fri 12. 5.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics and Management of Small and Medium-sized Entreprises (programme MVŠO, 1114)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s charakteristikou, znaky, odlišnostmi, ale především možnostmi efektivního využití digitálního marketingu. Obsahem předmětu bude nejen seznámení s novými moderními nástroji a pojmy, ale také "zasazení" klasických marketingových teoretických disciplín jako je marketingová komunikace, marketingový výzkum či public relations do prostředí internetu. Seznámit studenty s moderním, aktuálním pojetím marketingu a s možnostmi, technikami a nástroji, které přináší digitální marketing, v praxi.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do digitálního marketingu - základní pojmy, historie a vývoj, důležité milníky, zásady úspěšnosti a efektivity, legislativní rámec digitální marketingové komunikace
2. Marketingová komunikace na internetu - důležité zásady, odlišnosti, specifika, základní znaky online marketingu, nástroje digitální komunikace, komunikační plány
3. Reklama na internetu (vyhledávače, PPC systémy, display atd.)
4. Www stránky, e-commerce (optimalizace, SEO, základní pravidla, trendy, marketingové zásady)
5. Přímý marketing v prostředí internetu - e-mailing
6. Sociální sítě a jejich využití v marketingu a reklamě
7. Public relations v prostředí internetu
8. Content marketing (tvorba obsahu a jeho význam, marketingové využití, budování kmenů)
9. Nové formy marketingové komunikace - multimédia, videa, animace atd.
10. Ostatní nástroje a trendy online marketingu (mobilní marketing, virální marketing, buzz marketing, WOM marketing, affiliate marketing, advergaming)
11. Analýzy a měření úspěšnosti digitální marketingové komunikace
12. Marketingový výzkum v prostředí internetu
Ve výuce se využívá informačně-receptivní metoda, reproduktivní metoda, heuristická metoda a metody simulační.
Pro praktickou část výuky jsou využívány interaktivní a praktické metody za podpory moderních technologií a vhodných SW nástrojů (např. pro analýzu úspěšnosti marketingových kampaní).
- 1. Úvod do digitálního marketingu - základní pojmy, historie a vývoj, důležité milníky, zásady úspěšnosti a efektivity, legislativní rámec digitální marketingové komunikace
- Literature
- required literature
- ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Digitální marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- RYAN, Damian. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. London: Kogan Page Publishers, 2016. ISBN 978-07-494-7843-8. info
- CHARLESWORTH, Alan. Digital Marketing. London: Routledge, 2014. ISBN 978-04-158-3482-7. info
- JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7. info
- Kolektiv autorů. Online marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7. info
- recommended literature
- HANDLEY, Ann a C. C. CHAPMAN. Jak vytvořit blogy, podcasty, videa, e-knihy, webináře a mnoho dalšího, kterým vaši zákazníci podlehnou: pravidla pro tvorbu uživatelsky přitažlivého on-line obsahu. Olomouc: ANAG, 2014. ISBN 978-80-726-3907-6. info
- CHAFFEY, Dave a Paul Russel SMITH. Emarketing Excellence: Planning and Optimizing your Digital Marketing, Routledge. New York: Routledge, 2013. ISBN 978-04-155-33379-. info
- Teaching methods (in Czech)
- Ve výuce se využívá informačně-receptivní metoda, reproduktivní metoda, heuristická metoda a metody simulační. Pro praktickou část výuky jsou využívány interaktivní a praktické metody za podpory moderních technologií a vhodných SW nástrojů (např. pro analýzu úspěšnosti marketingových kampaní).
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: aktivní účast na cvičeních, vypracování zadaných úkolů, zápočtový test.
Zkouška: ústní. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (summer 2023, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2023/YDM