XMZM Mezinárodní marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2023
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
RNDr. Jiří Lošťák, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Jiří Lošťák, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Lenka Prachařová, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
XMZM/01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. J. Lošťák
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 38 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/38, pouze zareg.: 0/38
Jiné omezení: VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 5 A VÍCE STUDENTŮ
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání informací z prostředí mezinárodní marketingu.
Osnova
  • 1. Úvod do mezinárodního marketingu a základní koncepce a trendy mezinárodního marketingu
  • 2. Analýza mezinárodního marketingového prostředí (politické, právní, ekonomické, sociální a kulturní prostředí)
  • 3. Mezinárodní marketingový výzkum (kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu, informační zdroje)
  • 4. Marketingové strategie v mezinárodním marketing
  • 5. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy (vývozní operace, rizika mezinárodního podnikání)
  • 6. Segmentace a výběr trhu a výběr trhu
  • 7. Mezinárodní značková strategie
  • 8. Mezinárodní marketingový mix
  • 9. Mezinárodní výrobková politika (adaptace výrobků, členění výrobků)
  • 10. Mezinárodní cenová politika (mezinárodní cenová strategie, dodací a platební podmínky v mezinárodním obchodě)
  • 11. Mezinárodní distribuce
  • 12. Mezinárodní marketingová komunikace (reklama, public relations)
Literatura
    doporučená literatura
  • Štědroň Bohumír, Čáslavová Eva,Miroslav Foret, Václav Stříteský. Mezinárodní marketing. Praha, 2018. ISBN 978-80-7400-441-4. info
  • Tahal Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha, 2017. ISBN 978-80-271-9868-9. info
  • Machková Hana. Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe, 4., aktualiz. a přeprac. vydání. Praha, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9. info
  • Machková Hana. Mezinárodní marketing 2, rozšířené, přepracované vydání. Praha, 2006. ISBN 80-247-1678-X. info
Metody hodnocení
Zápočtový test, ústní zkouška
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 5 A VÍCE STUDENTŮ.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, zima 2022, léto 2024.