XMK Marketingová komunikace

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2021
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (přednášející)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (cvičící)
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Šárka Štveráková (cvičící)
Ing. Lenka Prachařová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Martina Sasínková, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Úvod do marketingové komunikace
  • 2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
  • 3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
  • 4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
  • 5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
  • 6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
  • 7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
  • 8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
  • 9. Public Relation – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
  • 10. Mezinárodní marketingová komunikace
  • 11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
  • 12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)
Literatura
    povinná literatura
  • ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
    doporučená literatura
  • Marketing a media. info
  • Marketingová komunikace. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. info
Výukové metody
V rámci předmětu jsou využity metody informačně-receptivní (výklad, přednáška podporovaná multimédii, popis), metody slovní – monologické i dialogické, metody názorně-demonstrační). Při procvičování daného tématu je kladen důraz na participativní metody, praktické metody a akční výzkum.
Metody hodnocení
Zápočet: zpracování a prezentace seminárního projektu Zkouška: písemná a ústní zkouška
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2024.