XDM Digitální marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2021
Rozsah
1/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. et Mgr. Radim Weiss (přednášející)
Mgr. et Mgr. Radim Weiss (cvičící)
Ing. Lenka Prachařová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Tomáš Jelínek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Šárka Štveráková (cvičící)
Garance
Ing. Martina Sasínková, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s charakteristikou, znaky, odlišnostmi, ale především možnostmi efektivního využití digitálního marketingu. Obsahem předmětu bude nejen seznámení s novými moderními nástroji a pojmy, ale také "zasazení" klasických marketingových teoretických disciplín jako je marketingová komunikace, marketingový výzkum či public relations do prostředí internetu. Seznámit studenty s moderním, aktuálním pojetím marketingu a s možnostmi, technikami a nástroji, které přináší digitální marketing, v praxi.
Osnova
  • 1. Úvod do digitálního marketingu - základní pojmy, historie a vývoj, důležité milníky, zásady úspěšnosti a efektivity, legislativní rámec digitální marketingové komunikace
    2. Marketingová komunikace na internetu - důležité zásady, odlišnosti, specifika, základní znaky online marketingu, nástroje digitální komunikace, komunikační plány
    3. Reklama na internetu (vyhledávače, PPC systémy, display atd.)
    4. Www stránky, e-commerce (optimalizace, SEO, základní pravidla, trendy, marketingové zásady)
    5. Přímý marketing v prostředí internetu - e-mailing
    6. Sociální sítě a jejich využití v marketingu a reklamě
    7. Public relations v prostředí internetu
    8. Content marketing (tvorba obsahu a jeho význam, marketingové využití, budování kmenů)
    9. Nové formy marketingové komunikace - multimédia, videa, animace atd.
    10. Ostatní nástroje a trendy online marketingu (mobilní marketing, virální marketing, buzz marketing, WOM marketing, affiliate marketing, advergaming)
    11. Analýzy a měření úspěšnosti digitální marketingové komunikace
    12. Marketingový výzkum v prostředí internetu
    Ve výuce se využívá informačně-receptivní metoda, reproduktivní metoda, heuristická metoda a metody simulační.
    Pro praktickou část výuky jsou využívány interaktivní a praktické metody za podpory moderních technologií a vhodných SW nástrojů (např. pro analýzu úspěšnosti marketingových kampaní).
Literatura
    povinná literatura
  • ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Digitální marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
  • RYAN, Damian. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. London: Kogan Page Publishers, 2016. ISBN 978-07-494-7843-8. info
  • CHARLESWORTH, Alan. Digital Marketing. London: Routledge, 2014. ISBN 978-04-158-3482-7. info
  • JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7. info
  • Kolektiv autorů. Online marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7. info
    doporučená literatura
  • HANDLEY, Ann a C. C. CHAPMAN. Jak vytvořit blogy, podcasty, videa, e-knihy, webináře a mnoho dalšího, kterým vaši zákazníci podlehnou: pravidla pro tvorbu uživatelsky přitažlivého on-line obsahu. Olomouc: ANAG, 2014. ISBN 978-80-726-3907-6. info
  • CHAFFEY, Dave a Paul Russel SMITH. Emarketing Excellence: Planning and Optimizing your Digital Marketing, Routledge. New York: Routledge, 2013. ISBN 978-04-155-33379-. info
Výukové metody
Ve výuce se využívá informačně-receptivní metoda, reproduktivní metoda, heuristická metoda a metody simulační. Pro praktickou část výuky jsou využívány interaktivní a praktické metody za podpory moderních technologií a vhodných SW nástrojů (např. pro analýzu úspěšnosti marketingových kampaní).
Metody hodnocení
Zápočet: aktivní účast na cvičeních, vypracování zadaných úkolů, zápočtový test Zkouška: ústní
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2024.