MVŠO:XSF_UMM Strategické řízení firmy - Informace o předmětu
XSF_UMM Strategické řízení firmy
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (přednášející)
MUDr. RNDr. Ing. Miroslav Rössler, CSc., MBA (přednášející)
Ing. Štěpánka Titzová (přednášející)
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D. (cvičící)
MUDr. RNDr. Ing. Miroslav Rössler, CSc., MBA (cvičící) - Garance
- Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1091) (2)
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1120)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je objasnit studentům význam strategického řízení v podmínkách současného tržního prostředí a naučit je používat základní nástroje tvorby, zavádění a uplatňování strategie v organizaci. Stručná anotace předmětu: Vysvětluje se pojem strategie a strategického řízení a jejich nezbytnost pro úspěch moderní firmy. Formulují se specifické rysy strategických procesů, principy strategického myšlení a obsah strategie firmy. Důraz je rovněž kladen na analýzy vnitřního a vnějšího prostředí.
- Osnova
- Osnova přednášek:
1. Úvod do studia. (Pojem strategie a strategického řízení firmy).
2. Specifické rysy strategických procesů. (Srovnání s ostatními úrovněmi řízení, principy strategického myšlení).
3. Formulace strategie. (Pojem a obsah strategie, základní úkoly strategie, strategické cíle).
4. Obsah a struktura strategie. (Analytická a rozhodovací část, segmentace, výchozí a cílový stav, propojení výchozího a cílového stavu).
5. Strategická analýza vnějšího okolí firmy. (Charakteristika vnějšího okolí, základní tendence).
6. Strategická analýza vnějšího okolí firmy. (Analytické metody).
7. Strategická analýza vnitřního prostředí firmy. (Faktory vnitropodnikové analýzy, analytické metody).
8. Návrh strategie. (Možné alternativy strategického rozvoje, varianty strategie).
9. Výběr optimální strategie. (Vhodnost, přijatelnost, uskutečnitelnost strategie).
10. Implementace strategie. (Schválení strategie, zavedení systému strategického řízení, systematická aktualizace obsahu strategie).
11. Inovační management. (Zdroje inovací, inovační cyklus).
12. Závěr. (Shrnutí).
- Osnova přednášek:
- Literatura
- povinná literatura
- NAVRÁTILOVÁ DANIELA. Strategické řízení firmy. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- SOUČEK, Z. Strategie úspěšného podniku: Symbióza kreativity a disciplíny. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2015. ISBN 978-80-7400-572-5. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ K., NAVRÁTILOVÁ D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl VI Krok za krokem k vítězství. 1 vyd., 234s. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2012. ISBN 978-80-7455-041-6. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl IV Od snu k realitě. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2011. ISBN 978-80-87240-87-8. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl V Aktivně vytvořit budoucnost. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2011. ISBN 978-80-87240-97-7. info
- SOUČEK, Z. Firma 21. století. Praha: Professional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-007-2. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl I. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-18-2. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl II Formulace strategie. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-19-9. info
- SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl III Implementace strategie. 1. vyd. Olomouc: MVŠO, 2010. ISBN 978-80-87240-20-5. info
- SOUČEK, Z. Zvítězíme i v globální ekonomice. Praha: Professional Publishing, 2008. ISBN 978-80-86946-73-3. info
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-453-8. info
- doporučená literatura
- CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1389-6. info
- Informace učitele
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3addc8a424b247408db9c1e9c26088da5a%40thread.skype/conversations?groupId=e9cd487b-6ed1-4ba3-9022-f57e015c7275&tenantId=ed27fc21-8d98-4df9-af69-7fce8cea652b
Zápočet:
písemný závěrečný test, odevzdání seminární práce (reflexe četby, aplikace strategického managementu).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2020/XSF_UMM