YSOP_USVP Společensky odpovědné projekty

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2019
Rozsah
4/0/0. Přednáška 4 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Zpracovat a realizovat projekt společensky odpovědné akce pod vedením supervizora. Studenti aplikují získané poznatky do vlastní praxe, vstoupí do bezprostředního kontaktu s reálným prostředím a budou moci konfrontovat své hodnoty a postoje s okolním prostředím. Prostřednictvím učení se z vlastních zkušeností, poznají proces uplatnění vlastního odpovědného záměru v podobě projektu u firemního partnera, poznají úskalí týmové komunikace a spolupráce, prostřednictvím supervizora budou procvičovat variantní řešení a hledání optimální cesty řešení situace.
Osnova
  • Osnova tutoriálů:
    1. Zpracování podrobného projektu CSR aktivity včetně překladu do anglického jazyka.
    2. Vytvoření realizačních týmů pro jednotlivé aktivity.
    3. Vyhledání partnerů a jednání s firemními partnery.
    4. Organizace práce v jednotlivých týmech.
    5. Zajištění monitorovacích ukazatelů úspěšnosti aktivity.
    6. Samotná realizace aktivity.
    7. Vyhodnocení a zveřejnění aktivity.
    8. Zpracování závěrečné práce.
    9. Obhajoba realizovaného projektu.
Literatura
    povinná literatura
  • CSR fórum: Časopis o společenské odpovědnosti firem. Fórum dárců. 2010. info
  • STEINEROVÁ, M. Koncept CSR v praxi. Průvodce odpovědným podnikáním [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2008. info
  • PETŘÍKOVÁ, R. a kol. Společenská odpovědnost organizací. Ostrava: DTO CZ, 2008. ISBN 978-80-02-02099-8. info
  • PUTNOVÁ, A.; SEKNIČKA, P. Etické řízení ve firmě: nástroje a metody: etický a sociální audit. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1621-3. info
  • Napříč společenskou odpovědností firem. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 80-239-6111-X. info
  • TRNKOVÁ, J. Společenská odpovědnost firem: kompletní průvodce tématem a závěry z průzkumů v ČR [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2004. info
    doporučená literatura
  • Business Leaders Forum. info
  • CRANE, A. a kol. The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-957394-3. info
  • DYTRT, Z. Dobré jméno firmy. Praha: Alfa-Publishing, 2006. ISBN 80-86851-45-1. info
Informace učitele
Požadavky na ukončení:
Zápočet:
dle jasného zadání pravidel a podmínek pro průběh výuky jsou podmínky absolvování předmětu:
a. kvalita zpracování projektu - dle parametrů konceptu CSR,
b. komunikace a zapojení celého týmu realizátorů,
c. získání firemních partnerů pro projekt,
d. provedení akce,
e. zúročení výsledků akce pro širší veřejnost,
f. kvalita zpracování závěrečné zprávy a projektové dokumentace,
g. kvalita prezentace a obhajoby projektu.
Prostor pro další informace:
Studenti využívají výstupy předcházejících realizovaných projektů, navazují na aktivity studentů.
Studenti mohou využít nabídky projektů školy.
Studenti využívají komunikační platformu "CSR Exchange".
Studenti mají svého supervizora - vyučujícího, který intenzivně se skupinou spolupracuje.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020.