MVŠO:XMK_UMM Marketingová komunikace - Informace o předmětu
XMK_UMM Marketingová komunikace
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2019
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (přednášející)
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Šárka Štveráková (cvičící) - Garance
- Ing. Martina Sasínková, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1112)
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1114)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
- Osnova
- Obsah předmětu:
1. Úvod do marketingové komunikace
2. Komunikační proces
3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
4. Modely marketingové komunikace; AIDA, ATR, DAGMAR
5. Komunikační mix a životní cyklus výrobku
6. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
7. Reklama, proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
8. Podpora prodeje, přímý marketing, telemarketing, public relations, sponzoring, veletrhy, výstavy
9. Marketingová komunikace mezi organizacemi
10. Mezinárodní marketingová komunikace
11. Marketingová komunikace na internetu; textová reklama, bannerová reklama
12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, WoM)
V rámci předmětu jsou využity metody z hlediska pramene poznání a typu poznatků - aspekt didaktický (metody slovní - monologické i dialogické). Při procvičování daného tématu je kladen důraz na participativní metody a akční výzkum.
- Obsah předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3541-2. info
- PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- Výukové metody
- Přednášení
- Metody hodnocení
- Známkou
- Informace učitele
- Zápočet: zpracování a prezentace seminárního projektu
Zkouška: písemná a ústní zkouška
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2019/XMK_UMM