MVŠO:XDM_UMM Digital Marketing - Course Information
XDM_UMM Digital Marketing
Moravian Business College Olomoucsummer 2019
- Extent and Intensity
- 1/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D. (lecturer)
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D.
Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s charakteristikou, znaky, odlišnostmi, ale především možnostmi efektivního využití digitálního marketingu. Obsahem předmětu bude nejen seznámení s novými moderními nástroji a pojmy, ale také "zasazení" klasických marketingových teoretických disciplín jako je marketingová komunikace, marketingový výzkum či public relations do prostředí internetu. Seznámit studenty s moderním, aktuálním pojetím marketingu a s možnostmi, technikami a nástroji, které přináší digitální marketing, v praxi.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do digitálního marketingu - základní pojmy, historie a vývoj, důležité milníky, zásady úspěšnosti a efektivity, legislativní rámec digitální marketingové komunikace
2. Marketingová komunikace na internetu - důležité zásady, odlišnosti, specifika, základní znaky online marketingu, nástroje digitální komunikace, komunikační plány
3. Reklama na internetu (vyhledávače, PPC systémy, display atd.)
4. Www stránky, e-commerce (optimalizace, SEO, základní pravidla, trendy, marketingové zásady)
5. Přímý marketing v prostředí internetu - e-mailing
6. Sociální sítě a jejich využití v marketingu a reklamě
7. Public relations v prostředí internetu
8. Content marketing (tvorba obsahu a jeho význam, marketingové využití, budování kmenů)
9. Nové formy marketingové komunikace - multimédia, videa, animace atd.
10. Ostatní nástroje a trendy online marketingu (mobilní marketing, virální marketing, buzz marketing, WOM marketing, affiliate marketing, advergaming)
11. Analýzy a měření úspěšnosti digitální marketingové komunikace
12. Marketingový výzkum v prostředí internetu
Ve výuce se využívá informačně-receptivní metoda, reproduktivní metoda, heuristická metoda a metody simulační.
Pro praktickou část výuky jsou využívány interaktivní a praktické metody za podpory moderních technologií a vhodných SW nástrojů (např. pro analýzu úspěšnosti marketingových kampaní).
- 1. Úvod do digitálního marketingu - základní pojmy, historie a vývoj, důležité milníky, zásady úspěšnosti a efektivity, legislativní rámec digitální marketingové komunikace
- Literature
- required literature
- ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Digitální marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- RYAN, Damian. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. London: Kogan Page Publishers, 2016. ISBN 978-07-494-7843-8. info
- CHARLESWORTH, Alan. Digital Marketing. London: Routledge, 2014. ISBN 978-04-158-3482-7. info
- JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7. info
- Kolektiv autorů. Online marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7. info
- recommended literature
- HANDLEY, Ann a C. C. CHAPMAN. Jak vytvořit blogy, podcasty, videa, e-knihy, webináře a mnoho dalšího, kterým vaši zákazníci podlehnou: pravidla pro tvorbu uživatelsky přitažlivého on-line obsahu. Olomouc: ANAG, 2014. ISBN 978-80-726-3907-6. info
- CHAFFEY, Dave a Paul Russel SMITH. Emarketing Excellence: Planning and Optimizing your Digital Marketing, Routledge. New York: Routledge, 2013. ISBN 978-04-155-33379-. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (summer 2019, recent)
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/summer2019/XDM_UMM