YMAR_UMM Marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2018
Rozsah
16/0/0. Přednáška 16 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
Mgr. Šárka Štveráková (přednášející)
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace a činností. Objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace, obsah a nástroje moderního marketingu. Student si osvojí pojmy z oblasti marketingu včetně jejich vzájemných vztahů a vazeb, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby a realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Seznámí se s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé organizace, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů, základními částmi marketingového mixu a s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky.
Osnova
  • Obsah předmětu:
    1. Úvod do marketingu + Strategický marketing.
    2. Trh, analýza spotřebitelského trhu.
    3. Marketingový výzkum.
    4. Marketingový informační systém.
    5. Marketingový mix + Produktová politika.
    6. Cenová politika.
    7. Distribuční politika.
    8. Marketingová komunikace.
    9. Marketing management.
    10. Marketing služeb.
    11. Globální marketing 21. století.
    12. Etické aspekty marketingu.
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
  • TOMEK G. Marketing - od myšlenky k realizaci. Praha: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
  • ZAMAZALOVÁ M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4. info
  • FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 80-251-1041-9. info
  • CLOW K. E. - BAACK D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 987-80-251-1769-9. info
  • PELSMACKER P. - GEUENS M. - BERGH J. V. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 80-247-0254-1. info
  • KOTLER P. - WONG V. - SAUNDERS J. - ARMSTRONG G. MOderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
  • SOLOMON M. R. - MARSHALL G. W. - START E. W. Marketing očima světových marketing manažerů. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1273-X. info
  • JAKUBÍKOVÁ D. Strategický marketing. Praha: Nakladatelství Oeconomica, VŠE, 2005. ISBN 978-80-245-0902-0. info
  • KOTLER P. - ARMSTRONG G. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
  • BOUČKOVÁ J. a kol. Marketing. Praha: C. H. Beck., 2003. ISBN 80-7179-577-1. info
  • HORÁKOVÁ H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0447-1. info
    doporučená literatura
  • SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk. ISBN 80-868-9848-2. info
  • JURÁŠKOVÁ, O. a P. HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7. info
  • CIMLER P. - ZADRAŽILOVÁ D. a kol. Retail management. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6. info
  • PRAŽSKÁ L. - JINDRA J. a kol. Obchodní podnikání - Retail management. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-059-7. info
  • BURNETT K. Klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha: CP Books, 2005. ISBN 80-7226-655-1. info
  • SCHIFFMAN L. G. - KANUK L. L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4. info
  • NASH E. Direct Marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4. info
  • STORBACKA K. - LEHTINEN J. R. Řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-7169-813-X. info
Výukové metody
Přednášení
Metody hodnocení
Známkou
Informace učitele
Zápočet:
vypracování 2 esejí v rozsahu 10 str. na zvolené téma z programu přednášek. Práce jsou dále rozebírány i v rámci ústní zkoušky.
Zkouška:
ústní zkouška.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2007, léto 2008, léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020.