XAKO_USVP Anglická konverzace

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2017
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Tetiana Arkhangelska, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jitka Lidaříková
Moravská vysoká škola Olomouc
Předpoklady
aaa
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu English Conversation je obnovení a prohloubení základních znalostí a schopností studentů v používání anglického jazyka a současně též sjednocení znalostí a schopností studentů tak, aby byli připraveni na jejich rozšíření v prostředí obchodní angličtiny. Náplní předmětu English Conversation je zopakování a rozšíření slovní zásoby a znalostí v oblasti anglické gramatiky s důrazem na praktické uplatnění v běžných společenských konverzačních situacích, v nichž se studenti mohou ocitnout jak v osobním, tak zejména v pracovním životě.
Osnova
  • Osnova předmětu:
    1. Food and restaurants (Present simple and continuous; Action and non-action verbs; Talking about eating habits).
    2. Sports (Past tenses: simple/continuous/perfect; When you hear the final whistle (paragraph gap - fill); Talking about sports).
    3. Family and personality (Future forms: going to/will/shall; We are family (predictions); Useful language for describing people).
    4. Money (Present perfect and past simple; My life without money (predictions, WH questions, phrasal verbs); Money questionnaire).
    5. Holidays (Strong adjectives; Present perfect continuous).
    6. Transport (Comparatives and superlatives; Race to the sun; A journey from London to France (numbering activities)).
    7. Modern manners - mobile phones (Must, have to, should (obligations); Culture shock).
    8. Judging by appearances - describing people (Must, may, might, can't (deduction); Describing people: look or look like?).
    9. Success and failure (Can, could, be able to (ability and possibility); Never give up (pair work, chart completion)).
    10. Back to school, education (1st conditional and future time clauses + when, until; Talking about education).
    11. In an ideal world? (2nd conditional; Describing your dream house).
    12. Still friends? Friendship (Usually and used to; Do you need to 'edit your friends'? (summarizing paragraphs); Talking about friendship).
    13. Slow down (Noun formation; Quantifiers; Slow food and Slow city).
    14. Same planets, different worlds (Connectors; A/an, the, no article; A man thing or a woman thing?).
    15. Job swap (Gerunds and infinitives; The right job for you; Communication: test your memory).
    16. Love in the supermarket. Shopping (Reported speech: statements, questions, and commands; Making a complaint: is it worth it? Communication: I want to speak to the manager).
    17. See the film? get on a plane. Cinema (Passive (be + past participle); Famous films that moved us (literally!); The cinema questionnaire).
    18. I need a hero (Relative clauses: defining and non-defining clauses; Heroes and icons of our time).
    19. Can we make our own luck? (Third conditional; Making adjectives and adverbs; Bad luck? Good luck? Speaking: How lucky are you?).
    20. Murder mysteries (Question tags, indirect questions; Compound nouns; Jack the Ripper - case closed? Interview with the detective).
    21. Switch it off. Television (Phrasal verbs; Your TV habits; Revise and check).
    Revision - vocabulary, grammar, social English, reading and comprehension check.
Informace učitele
Písemná forma: závěrečný test.
Ústní forma: prokázání komunikačních dovedností studenta ve specifické odborné oblasti na základě pohovoru s vyučujícím.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2017/XAKO_USVP