XAKO_USVP Anglická konverzace

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2016
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Tetiana Arkhangelska, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jitka Lidaříková
Moravská vysoká škola Olomouc
Předpoklady
aaa
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu English Conversation je obnovení a prohloubení základních znalostí a schopností studentů v používání anglického jazyka a současně též sjednocení znalostí a schopností studentů tak, aby byli připraveni na jejich rozšíření v prostředí obchodní angličtiny. Náplní předmětu English Conversation je zopakování a rozšíření slovní zásoby a znalostí v oblasti anglické gramatiky s důrazem na praktické uplatnění v běžných společenských konverzačních situacích, v nichž se studenti mohou ocitnout jak v osobním, tak zejména v pracovním životě.
Osnova
  • Osnova předmětu:
    1. Food and restaurants (Present simple and continuous; Action and non-action verbs; Talking about eating habits).
    2. Sports (Past tenses: simple/continuous/perfect; When you hear the final whistle (paragraph gap - fill); Talking about sports).
    3. Family and personality (Future forms: going to/will/shall; We are family (predictions); Useful language for describing people).
    4. Money (Present perfect and past simple; My life without money (predictions, WH questions, phrasal verbs); Money questionnaire).
    5. Holidays (Strong adjectives; Present perfect continuous).
    6. Transport (Comparatives and superlatives; Race to the sun; A journey from London to France (numbering activities)).
    7. Modern manners - mobile phones (Must, have to, should (obligations); Culture shock).
    8. Judging by appearances - describing people (Must, may, might, can't (deduction); Describing people: look or look like?).
    9. Success and failure (Can, could, be able to (ability and possibility); Never give up (pair work, chart completion)).
    10. Back to school, education (1st conditional and future time clauses + when, until; Talking about education).
    11. In an ideal world? (2nd conditional; Describing your dream house).
    12. Still friends? Friendship (Usually and used to; Do you need to 'edit your friends'? (summarizing paragraphs); Talking about friendship).
    13. Slow down (Noun formation; Quantifiers; Slow food and Slow city).
    14. Same planets, different worlds (Connectors; A/an, the, no article; A man thing or a woman thing?).
    15. Job swap (Gerunds and infinitives; The right job for you; Communication: test your memory).
    16. Love in the supermarket. Shopping (Reported speech: statements, questions, and commands; Making a complaint: is it worth it? Communication: I want to speak to the manager).
    17. See the film? get on a plane. Cinema (Passive (be + past participle); Famous films that moved us (literally!); The cinema questionnaire).
    18. I need a hero (Relative clauses: defining and non-defining clauses; Heroes and icons of our time).
    19. Can we make our own luck? (Third conditional; Making adjectives and adverbs; Bad luck? Good luck? Speaking: How lucky are you?).
    20. Murder mysteries (Question tags, indirect questions; Compound nouns; Jack the Ripper - case closed? Interview with the detective).
    21. Switch it off. Television (Phrasal verbs; Your TV habits; Revise and check).
    Revision - vocabulary, grammar, social English, reading and comprehension check.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive, LATHAM-KOENIG, Christina. New English file - Intermediate - Student's Book. Oxford University Press, 2011. info
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. Cambridge University Press, 2012. ISBN 9780521189088. info
  • OXENDEN, Clive, LATHAN-KOENIG, Christina. New English file - Pre-intermediate - Student's Book. Oxford University Press, 2012. ISBN 9780194598811. info
Informace učitele
Písemná forma: závěrečný test.
Ústní forma: prokázání komunikačních dovedností studenta ve specifické odborné oblasti na základě pohovoru s vyučujícím.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017.