MVŠO:AIM_UMM International Marketing - Informace o předmětu
AIM_UMM International Marketing
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2016
- Rozsah
- 10/0/0. Přednáška 10 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- JUDr. Mgr. Ing. Marek Hodulík (přednášející)
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc. (přednášející)
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Moravská vysoká škola Olomouc - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1091)
- Cíle předmětu
- The aim of the subject is familiarization with the basis of marketing, explanation and understanding of initial principles of marketing and basic marketing terms ("4P" product, price, communication mix, distribution), market research, segmentation, purchase behaviour, etc.).
- Osnova
- 1. Introduction to the Marketing for European markets
2. Purchasing behaviour of european customers
3. Product - characterization, classification, product life cycle
4. Price - factors affecting pricing, method of pricing
5. Marketing communication - advertising, sales promotion, public relations, personal selling, direct marketing, event marketing, integrated marketing communications
6. Distribution - distribution channels, retail, wholesale, physical distribution
- 1. Introduction to the Marketing for European markets
- Literatura
- povinná literatura
- DE PELSMACKER, Patrick, GEUENS, Maggie. Marketing communications: a European perspective. Harlow: Financial Times Prentice Hall, 2018. ISBN 978-1-292-13576-2. info
- KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management: a European perspective. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012. ISBN 01-321-0292-7. info
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Exam - written.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2016/AIM_UMM