MVŠO:YA4A2_KAL Cizí jazyk 4 - Angličtina A2 - Informace o předmětu
YA4A2_KAL Cizí jazyk 4 - Angličtina A2
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Mgr. Kateřina Důbravová (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jitka Lidaříková
Moravská vysoká škola Olomouc - Předpoklady
- YA1A2, YA2A2, YA3A2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Management a ekonomika ve veřejném sektoru (program MVŠO, 1091)
- Podniková ekonomika a management (program MVŠO, 1091)
- Podnikové informační systémy (program MVŠO, 1091)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Angličtina 4 - A2 je zdokonalení znalostí studentů v oblasti obchodní angličtiny.
- Osnova
- 1. Unit 6 - Customer service
a) Customer satisfaction
b) Grammar: Comparisons
c) Practical English: How to respond to complaints
d) Business communication: Meetings - Asking for and giving opinions
2. Case study
a) Unit 6: Rewarding good customer service
3. Unit 7 - Travel
a) Travel
b) Grammar: Countable and uncountable nouns
c) Practical English: How to report to a company, Reception
d) Business communication: Socializing - Making small talk and developing a conversation
4. Case study
Unit 7: The travel game
5. Revision
6. Unit 8 - Orders
a) Orders and deliveries
b) Grammar: Present continuous, going to, will for plans, arrangements and decisions
c) Practical English: How to make arrangements
d) Business communication: Meetings - Making and responding to suggestions
7. Case study
Unit 8: Choosing a delivery company
8. Unit 9 - Selling
a) Sales and advertising
b) Grammar. Modal verbs for obligation, necessity, and permission
c) Practical Englihs. How to interrupt and avoid interruption
d) Business Communication: Meetings - Controlling the discussion
9. Case study
Unit 9: Promoting to the youth market
10. Unit 10 - New ideas
a) Green initiatives
b) Grammar: The passive
c) Practical Englihs. How to ask for clarification
d) Business Communication: Presenting - Giving a formal presentation
11. Case study
Unit 10: Making a company carbon neutral
12. Revision
13. Zápočet (UNIT 6-10 plus tematické aktivity)
- 1. Unit 6 - Customer service
- Literatura
- povinná literatura
- GRANT, D., HUDSON, J. Business Result Pre-intermediate Student´s Book DVD Edition. Oxford University Press. ISBN 978-0-19-473938-2. info
- doporučená literatura
- MURPHY, R. English Grammar in Use 3rd Edition with Answers. Cambridge University Press, 2004. ISBN 978-0-52153289-1. info
- OXENDEN, C. New English File - Pre-intermediate Student´s Book. Oxford University Press, 2004. ISBN 978-0-19-451909-0. info
- OXENDEN, C. New English File -Pre-intermediate Workbook. Oxford University Press, 2004. ISBN 978-0-19-451804-8. info
- Informace učitele
- Písemná forma - závěrečný a průběžný test: Prověření znalostí slovní zásoby, použitých jazykových obratů a gramatických jevů.
Ústní forma - závěrečný pohovor: Prokázání schopnosti studenta reagovat na situace vycházející z probraných témat a schopnost reagovat na otázky zkoušejícího.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2015/YA4A2_KAL