AMAR_UMM Marketing for European Markets

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2015
Rozsah
6/0/0. Přednáška 6 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
The aim of the subject is familiarization with the basis of marketing, explanation and understanding of initial principles of marketing and basic marketing terms ("4P" product, price, communication mix, distribution), market research, segmentation, purchase behaviour, etc.).
Osnova
  • 1. Introduction to the Marketing for European markets
    2. Purchasing behaviour of european customers
    3. Product - characterization, classification, product life cycle
    4. Price - factors affecting pricing, method of pricing
    5. Marketing communication - advertising, sales promotion, public relations, personal selling, direct marketing, event marketing, integrated marketing communications
    6. Distribution - distribution channels, retail, wholesale, physical distribution
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Exam - written.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2013, léto 2014.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2015/AMAR_UMM