XSOP_USPV Společensky odpovědné projekty

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2014
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Monika Bradová (cvičící)
PhDr. Mgr. Ladislav Chvátal, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Martin Zielina (cvičící)
Garance
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Zpracovat a realizovat projekt společensky odpovědné akce pod vedením supervizora. Studenti aplikují získané poznatky do vlastní praxe, vstoupí do bezprostředního kontaktu s reálným prostředím a budou moci konfrontovat své hodnoty a postoje s okolním prostředím. Prostřednictvím učení se z vlastních zkušeností, poznají proces uplatnění vlastního odpovědného záměru v podobě projektu u firemního partnera, poznají úskalí týmové komunikace a spolupráce, prostřednictvím supervizora budou procvičovat variantní řešení a hledání optimální cesty řešení situace.
Osnova
  • Osnova cvičení (skupinové konzultace u supervizora):
    1. Zpracování podrobného projektu CSR aktivity.
    2. Vytvoření realizačních týmů pro jednotlivé aktivity.
    3. Vyhledání partnerů a jednání s firemními partnery.
    4. Organizace práce v jednotlivých týmech.
    5. Zajištění monitorovacích ukazatelů úspěšnosti aktivity.
    6. Samotná realizace aktivity.
    7. Vyhodnocení a zveřejnění aktivity.
    8. Zpracování závěrečné práce.
    9. Obhajoba realizovaného projektu.
Literatura
    povinná literatura
  • CSR fórum: Časopis o společenské odpovědnosti firem. Fórum dárců. 2010. info
  • STEINEROVÁ, M. Koncept CSR v praxi. Průvodce odpovědným podnikáním [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2008. info
  • PETŘÍKOVÁ, R. a kol. Společenská odpovědnost organizací. Ostrava: DTO CZ, 2008. ISBN 978-80-02-02099-8. info
  • PUTNOVÁ, A.; SEKNIČKA, P. Etické řízení ve firmě: nástroje a metody: etický a sociální audit. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1621-3. info
  • Napříč společenskou odpovědností firem. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 80-239-6111-X. info
  • TRNKOVÁ, J. Společenská odpovědnost firem: kompletní průvodce tématem a závěry z průzkumů v ČR [online]. Praha: Business Leaders Forum, 2004. info
    doporučená literatura
  • Business Leaders Forum. info
  • CRANE, A. a kol. The Oxford Handbook of Corporate Social Responsibility. Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-957394-3. info
  • DYTRT, Z. Dobré jméno firmy. Praha: Alfa-Publishing, 2006. ISBN 80-86851-45-1. info
Informace učitele
Požadavky na ukončení:
Zápočet:
dle jasného zadání pravidel a podmínek pro průběh výuky jsou podmínky absolvování předmětu:
a. kvalita zpracování projektu - dle parametrů konceptu CSR,
b. komunikace a zapojení celého týmu realizátorů,
c. získání firemních partnerů pro projekt,
d. provedení akce,
e. zúročení výsledků akce pro širší veřejnost,
f. kvalita zpracování závěrečné zprávy,
g. kvalita prezentace a obhajoby projektu.
Prostor pro další informace:
Studenti využívají výstupy předcházejících realizovaných projektů, navazují na aktivity studentů.
Studenti mohou využít nabídky projektů školy.
Studenti využívají komunikační platformu "Burza CSR".
Studenti mají svého supervizora - vyučujícího, který intenzivně se skupinou spolupracuje.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015.