XZFK_USPV Základy firemní kultury

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2013
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. František Bělohlávek, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. František Bělohlávek, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Účastník získává poznatky z oblasti organizační kultury, řízení kultury a praktickou schopnost aplikace interkulturálního managementu.
Osnova
  • Osnova přednášek:
    1. Co je kultura, vytváření a udržování kultury v organizaci
    2. Prvky kultury- výtvory, hodnoty, artefakty
    3. Typologie organizačních kultur (Handy, Deal a Kennedy)
    4. Kulturní změna - etapy kulturní změny
    5. Kulturní změna - řízení kulturní změny
    6. Silná a slabá organizační kultura
    7. Styl řízení jako projev kultury, změny stylu řízení
    8. Image organizace, prezentace firmy navenek, public relations
    9. Interkulturální management, zkoumání kultury různých zemích
    10. Interkulturální vyjednávání
    11. Přenos know-how mezi kulturami
    12. Spolupráce různých kultur v rámci organizace, vytváření vztahů mezi kulturami
    13. Interkulturální marketing
Literatura
    povinná literatura
  • LUKÁŠOVÁ, R., NOVÝ, I. Organizační kultura. Praha: Grada, 2005. info
    doporučená literatura
  • BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management. Brno: Computer Press, 2006. info
  • MOLE, J. Jiný kraj, jiný mrav. 1. vyd. Praha: Management Press, 1995. ISBN 80-85603-86-1. info
  • NOVÝ, I. A kol. Interkulturální management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1994. ISBN 80-7169-260-3. info
Informace učitele
Požadavky na ukončení:
Kolokvium:
úspěšně vypracovaný písemný test
Podmínky pro studenty s individuálním studijním plánem:
shodné jako pro ostatní formy studia
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2014, léto 2015.