MVŠO:YPR Public Relations - Informace o předmětu
YPR Public Relations
Moravská vysoká škola Olomouczima 2024
- Rozsah
- 8/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Tomáš Jelínek, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
- Pá 25. 10. 15:30–18:30 B2.232, Pá 29. 11. 12:30–15:30 B2.232
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 46 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/46, pouze zareg.: 1/46 - Cíle předmětu
- Kurz si klade za cíl uvést studenty do tématu Public relations a seznámit je s procesem strategického plánování oblasti PR komunikace. Absolventi kurzu budou schopni porozumět základním teoretickým rámcům PR a aplikovat znalosti při praktické realizaci PR výstupů.
- Výstupy z učení
- Efektivní PR je jedním ze základních klíčů k firemnímu či osobnímu úspěchu. Předmět provází studenty teoretickými koncepty PR a seznamuje účastníky kurzu s procesem tvorby úspěšné PR strategie. Za využití ukázek dobré praxe a díky implementaci teoretických znalostí při přípravě projektů studenti získají nezbytné dovednosti pro budoucí kariéru v oblasti Public Relations.
- Osnova
- 1.Úvod do PR, podmínky kurzu
- 2.Nástroje PR, PR a marketing
- 3.Analýza publika a využití výzkumů pro PR
- 4.PR jako součást strategické komunikace
- 5.Plánování PR aktivit
- 6.Media relations, tisková konference a tisková zpráva
- 7.Přímá komunikace
- 8.Krizová komunikace
- 9.Budování reputace
- 10.Media trénink
- 11.Měření PR, společenská odpovědnost
- 12.Prezentace seminárních projektů
- Literatura
- povinná literatura
- Hejlová, Denisa. Public Relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015.
- Novotná, Eliška. Management Public Relations. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2011.
- Lloyd, John. Journalism and PR: New Media and Public Relations in the Digital Age. London: I.B. Tauris, 2015.
- Caywood, Clarke L. The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications. 2. ed. New York: McGraw-Hill, 2012.
- doporučená literatura
- Pr.ciny [online]. Praha, 2021 [cit. 2021-03-31]. Dostupné z: pr.ciny.com
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích - min. 80% Plnění průběžných úkolů, seminární projekt aktivní práce na hodinách
- Informace učitele
- Tomáš Jelínek je vzděláním technik a ekonom, který je nejen prorektorem MVŠO, kde se věnuje inovacím, ale dvacet let působí mj. jako konzultant firem v oblasti PR. Pracoval např. v Kanceláři prezidenta Václava Havla, byl výkonným ředitelem agentury Donath-Burson-Marsteler (později Donath-Business-Media). Jím vedený kurz bude založen na sdílení zkušeností z praxe.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 9 A VÍCE STUDENTŮ.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2024/YPR