YPR Public Relations

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2024
Rozsah
8/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Tomáš Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Garance
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
Pá 25. 10. 15:30–18:30 B2.232, Pá 29. 11. 12:30–15:30 B2.232
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 46 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/46, pouze zareg.: 1/46
Cíle předmětu
Kurz si klade za cíl uvést studenty do tématu Public relations a seznámit je s procesem strategického plánování oblasti PR komunikace. Absolventi kurzu budou schopni porozumět základním teoretickým rámcům PR a aplikovat znalosti při praktické realizaci PR výstupů.
Výstupy z učení
Efektivní PR je jedním ze základních klíčů k firemnímu či osobnímu úspěchu. Předmět provází studenty teoretickými koncepty PR a seznamuje účastníky kurzu s procesem tvorby úspěšné PR strategie. Za využití ukázek dobré praxe a díky implementaci teoretických znalostí při přípravě projektů studenti získají nezbytné dovednosti pro budoucí kariéru v oblasti Public Relations.
Osnova
  • 1.Úvod do PR, podmínky kurzu
  • 2.Nástroje PR, PR a marketing
  • 3.Analýza publika a využití výzkumů pro PR
  • 4.PR jako součást strategické komunikace
  • 5.Plánování PR aktivit
  • 6.Media relations, tisková konference a tisková zpráva
  • 7.Přímá komunikace
  • 8.Krizová komunikace
  • 9.Budování reputace
  • 10.Media trénink
  • 11.Měření PR, společenská odpovědnost
  • 12.Prezentace seminárních projektů
Literatura
    povinná literatura
  • Hejlová, Denisa. Public Relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015.
  • Novotná, Eliška. Management Public Relations. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2011.
  • Lloyd, John. Journalism and PR: New Media and Public Relations in the Digital Age. London: I.B. Tauris, 2015.
  • Caywood, Clarke L. The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications. 2. ed. New York: McGraw-Hill, 2012.
    doporučená literatura
  • Pr.ciny [online]. Praha, 2021 [cit. 2021-03-31]. Dostupné z: pr.ciny.com
Metody hodnocení
Účast na seminářích - min. 80% Plnění průběžných úkolů, seminární projekt aktivní práce na hodinách
Informace učitele
Tomáš Jelínek je vzděláním technik a ekonom, který je nejen prorektorem MVŠO, kde se věnuje inovacím, ale dvacet let působí mj. jako konzultant firem v oblasti PR. Pracoval např. v Kanceláři prezidenta Václava Havla, byl výkonným ředitelem agentury Donath-Burson-Marsteler (později Donath-Business-Media). Jím vedený kurz bude založen na sdílení zkušeností z praxe.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
VÝUKA BUDE PROBÍHAT POUZE, POKUD SE PŘIHLÁSÍ 9 A VÍCE STUDENTŮ.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2024/YPR