MVŠO:YDM Digitální marketing - Informace o předmětu
YDM Digitální marketing
Moravská vysoká škola Olomoucléto 2025
- Rozsah
- 12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Jan Lavrinčík, DiS., Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
- So 8:00–11:00 B2.332, kromě So 22. 2., kromě So 1. 3., kromě So 8. 3., kromě So 22. 3., kromě So 5. 4., kromě So 12. 4., kromě So 19. 4., kromě So 26. 4., kromě So 3. 5., kromě So 10. 5.
- Předpoklady
- TYP_STUDIA(N)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 22 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 9/22, pouze zareg.: 0/22 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika a management malých a středních podniků (program MVŠO, 1114)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s charakteristikou, znaky, odlišnostmi, ale především možnostmi efektivního využití digitálního marketingu. Obsahem předmětu bude nejen seznámení s novými moderními nástroji a pojmy, ale také "zasazení" klasických marketingových teoretických disciplín jako je marketingová komunikace, marketingový výzkum či public relations do prostředí internetu. Seznámit studenty s moderním, aktuálním pojetím marketingu a s možnostmi, technikami a nástroji, které přináší digitální marketing, v praxi.
- Osnova
- 1. Úvod do digitálního marketingu - základní pojmy, historie a vývoj, důležité milníky, zásady úspěšnosti a efektivity, legislativní rámec digitální marketingové komunikace
2. Marketingová komunikace na internetu - důležité zásady, odlišnosti, specifika, základní znaky online marketingu, nástroje digitální komunikace, komunikační plány
3. Reklama na internetu (vyhledávače, PPC systémy, display atd.)
4. Www stránky, e-commerce (optimalizace, SEO, základní pravidla, trendy, marketingové zásady)
5. Přímý marketing v prostředí internetu - e-mailing
6. Sociální sítě a jejich využití v marketingu a reklamě
7. Public relations v prostředí internetu
8. Content marketing (tvorba obsahu a jeho význam, marketingové využití, budování kmenů)
9. Nové formy marketingové komunikace - multimédia, videa, animace atd.
10. Ostatní nástroje a trendy online marketingu (mobilní marketing, virální marketing, buzz marketing, WOM marketing, affiliate marketing, advergaming)
11. Analýzy a měření úspěšnosti digitální marketingové komunikace
12. Marketingový výzkum v prostředí internetu
Ve výuce se využívá informačně-receptivní metoda, reproduktivní metoda, heuristická metoda a metody simulační.
Pro praktickou část výuky jsou využívány interaktivní a praktické metody za podpory moderních technologií a vhodných SW nástrojů (např. pro analýzu úspěšnosti marketingových kampaní). - Literatura
- povinná literatura
- ZÁVODNÝ POSPÍŠIL JAN. Digitální marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, 2018. info
- RYAN, Damian. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. London: Kogan Page Publishers, 2016. ISBN 978-07-494-7843-8. info
- CHARLESWORTH, Alan. Digital Marketing. London: Routledge, 2014. ISBN 978-04-158-3482-7. info
- JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7. info
- Kolektiv autorů. Online marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4155-7. info
- doporučená literatura
- HANDLEY, Ann a C. C. CHAPMAN. Jak vytvořit blogy, podcasty, videa, e-knihy, webináře a mnoho dalšího, kterým vaši zákazníci podlehnou: pravidla pro tvorbu uživatelsky přitažlivého on-line obsahu. Olomouc: ANAG, 2014. ISBN 978-80-726-3907-6. info
- CHAFFEY, Dave a Paul Russel SMITH. Emarketing Excellence: Planning and Optimizing your Digital Marketing, Routledge. New York: Routledge, 2013. ISBN 978-04-155-33379-. info
- Výukové metody
- Ve výuce se využívá informačně-receptivní metoda, reproduktivní metoda, heuristická metoda a metody simulační. Pro praktickou část výuky jsou využívány interaktivní a praktické metody za podpory moderních technologií a vhodných SW nástrojů (např. pro analýzu úspěšnosti marketingových kampaní).
- Metody hodnocení
- Zápočet: aktivní účast na cvičeních, vypracování zadaných úkolů, zápočtový test.
Zkouška: ústní. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2025/YDM