XADM Digital Marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
léto 2021
Rozsah
1/2/0. 4 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Roman Kozel, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martina Sasínková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Peter Šedík, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Šárka Štveráková (cvičící)
Ing. Tomáš Jelínek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Martina Sasínková, Ph.D.
Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s charakteristikou, znaky, odlišnostmi, ale především možnostmi efektivního využití digitálního marketingu. Obsahem předmětu bude nejen seznámení s novými moderními nástroji a pojmy, ale také "zasazení" klasických marketingových teoretických disciplín jako je marketingová komunikace, marketingový výzkum či public relations do prostředí internetu. Seznámit studenty s moderním, aktuálním pojetím marketingu a s možnostmi, technikami a nástroji, které přináší digitální marketing, v praxi. The aim of the course is to introduce the concepts, features and differences of digital marketing tools and their effective use in different sizes of organizations. The course will not only explore new modern tools and concepts, but also to "contextualize" classical marketing theoretical disciplines such as marketing communication, marketing research or public relations to the environment of the Internet. The course also aims at familiarizing students with the modern, up-to-date concept of marketing and with the options, techniques and tools that digital marketing brings to practice.
Osnova
  • 1. Úvod do digitálního marketingu - základní pojmy, historie a vývoj, důležité milníky, zásady úspěšnosti a efektivity, legislativní rámec digitální marketingové komunikace
    2. Marketingová komunikace na internetu - důležité zásady, odlišnosti, specifika, základní znaky online marketingu, nástroje digitální komunikace, komunikační plány
    3. Reklama na internetu (vyhledávače, PPC systémy, display atd.)
    4. Www stránky, e-commerce (optimalizace, SEO, základní pravidla, trendy, marketingové zásady)
    5. Přímý marketing v prostředí internetu - e-mailing
    6. Sociální sítě a jejich využití v marketingu a reklamě
    7. Public relations v prostředí internetu
    8. Content marketing (tvorba obsahu a jeho význam, marketingové využití, budování kmenů)
    9. Nové formy marketingové komunikace - multimédia, videa, animace atd.
    10. Ostatní nástroje a trendy online marketingu (mobilní marketing, virální marketing, buzz marketing, WOM marketing, affiliate marketing, advergaming)
    11. Analýzy a měření úspěšnosti digitální marketingové komunikace
    12. Marketingový výzkum v prostředí internetu
    Ve výuce se využívá informačně-receptivní metoda, reproduktivní metoda, heuristická metoda a metody simulační.
    Pro praktickou část výuky jsou využívány interaktivní a praktické metody za podpory moderních technologií a vhodných SW nástrojů (např. pro analýzu úspěšnosti marketingových kampaní).
    1. Introduction to digital marketing - key features, history and development, important milestones; the principles of success and efficiency of digital marketing tools; the legislative framework of digital marketing communication
    2. Marketing communication on the Internet - important principles, differences, specifics; characteristics of online marketing, digital communication tools; communication plans
    3. Advertising on the Internet (search engines, PPC systems, display, etc.)
    4. Web sites, e-commerce (optimization, SEO, basic rules, trends, marketing principles)
    5. Direct marketing on the Internet - e-mailing
    6. Social networks and their use in marketing and advertising
    7. Public relations in the Internet environment
    8. Content marketing (content creation and marketing use, tribe marketing)
    9. New forms of marketing communication - multimedia, video, animation, etc.
    10. Other tools and online marketing trends (mobile marketing, viral marketing, buzz marketing, WOM marketing, affiliate marketing, advergaming)
    11. Analyses and measurement of the success of digital marketing communication
    12. Marketing research on the Internet
    In the course, the following methods are used: the information-receptive, reproductive, heuristic and simulation methods. Practical experience is developed mostly by means of interactive and practical methods and up-to-date technologies and suitable SW tools (e.g. for the analysis of marketing campaigns effectiveness).
Literatura
    povinná literatura
  • RYAN, Damian. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. London: Kogan Page Publishers, 2016. ISBN 978-07-494-7843-8. info
  • CHARLESWORTH, Alan. Digital Marketing. London: Routledge, 2014. ISBN 978-04-158-3482-7. info
  • MONTGOMERY, K. C. Generation Digital: Politics, Commerce, and Childhood in the Age of the Internet. Cambridge MA: The MIT Press, 2009. ISBN 978-02-621-3478-1. info
    doporučená literatura
  • KUMAR, A. and R. BEZAWADA. Effects of Consumers' Social Media Participation on Consumer Behavior: A Marketing Perspective. In: AYANSO A. and K. LERTWACHARA. Harnessing the Power of Social Media and Web Analytics. Hershey: IGI Global, 2014. ISBN 978-14-666-5194-4. info
  • CHAFFEY, Dave a Paul Russel SMITH. Emarketing Excellence: Planning and Optimizing your Digital Marketing, Routledge. New York: Routledge, 2013. ISBN 978-04-155-33379-. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Zápočet: aktivní účast na cvičeních, vypracování zadaných úkolů, zápočtový test
Zkouška: ústní
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/leto2021/XADM