P1MKP Marketing Communication Processes

Moravian Business College Olomouc
winter 2025

The course is not taught in winter 2025

Extent and Intensity
1/1. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Taught in person.
Guaranteed by
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s marketingovou komunikací jako oborem i činností zabývající se komunikací v oblasti komerčních i nekomerčních sdělení trhu pomocí marketingových nástrojů. Studenti porozumí významu a přínosu marketingové komunikace pro firemní prostředí, pochopí princip komunikace se zákazníky a porozumí vlivu marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v tomto oboru, volit účinné nástroje marketingové komunikace, správná média, sestavovat strategie marketingové komunikace a pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do marketingové komunikace.
  • 2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace.
  • 3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí.
  • 4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace.
  • 5. Komunikační mix a životní cyklus produktu.
  • 6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy.
  • 7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele.
  • 8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje.
  • 9. Public Relations – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu.
  • 10.Mezinárodní marketingová komunikace.
  • 11.Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM).
  • 12.Trendy marketingové komunikace 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming).
Literature
    required literature
  • FORET, M. a kol., 2018. Management integrované marketingové a podnikové komunikace. Praha: Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha. ISBN 978-80-867-4748-4.
  • KÁDEKOVÁ, Z., 2019. Spoločenská marketingová koncepcia a PR v praxi podnikov. Praha: Verbum. ISBN 978-80-878-0057-7.
  • PŘIKRYLOVÁ, J. a kol., 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vyd. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2.
  • ZÁVODNÝ POSPÍŠIL, J., 2018. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
    recommended literature
  • HORŇÁK, P., 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 2. vyd. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-875-0094-1.
  • KARLÍČEK, M. a kol., 2023. Jak na marketingovou komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-5013-7.
  • PAVLŮ, D., 2021. Kreativní strategie – strategie kreativity: změny ve světě marketingových komunikací po nástupu internetu: sborník odborných textů o proměnách marketingové komunikace v internetové epoše. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace. ISBN 97
  • RYAN, D., 2021. Understanding digital marketing: a complete guide to engaging customers and implementing successful digital campaigns. London: Kogan Page. ISBN 978-1-78966-601-4.
  • VYSEKALOVÁ, J. a kol., 2023. Psychologie reklamy. 5. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-3654-4.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: aktivní účast na cvičeních, řešení a obhajoba semestrálního projektu, prezentace aktualit z oblasti marketingové komunikace.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught every week.

  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2025/P1MKP