P1MAR Marketing

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2025
Rozsah
1/2. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (cvičící)
Garance
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Rozvrh
Po 13:30–14:15 B2.233 - Zéta
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
P1MAR/01: Po 14:30–16:00 B2.233 - Zéta, R. Pavlíčková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 28/80, pouze zareg.: 0/80
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace i dílčích činností, ale i s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky. Předmět objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace a zabývá se obsahem a nástroji moderního marketingu. Student si osvojí terminologii z oblasti marketingu, seznámí se s problematikou vztahů a vazeb v marketingu, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby, jakož i realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Student se seznámí s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé firmy, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů a základními nástroji marketingového mixu. Obsah předmětu je založen na teoretickém pojetí marketingu jako vědního oboru, současně je ale zaměřen na praktickou uplatnitelnost marketingu a jednotlivých nástrojů marketingového mixu v rámci podnikání a procesu inovace.
Osnova
  • 1. Úvod do marketingu.
  • 2. Globální marketing.
  • 3. Online marketing.
  • 4. Trh a marketingové prostředí.
  • 5. Marketingový výzkum.
  • 6. Spotřebitelské chování.
  • 7. Marketingový mix – nástroje a strategie.
  • 8. Řízení produktu.
  • 9. Řízení ceny.
  • 10.Řízení distribuce.
  • 11.Řízení marketingové komunikace.
  • 12.Marketing služeb.
Literatura
    povinná literatura
  • DĚDKOVÁ, J., 2020. Inovativní marketing jako zdroj konkurenceschopnosti. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-749-4522-9.
  • KARLÍČEK, M., 2018. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2013. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • KOUDELKA, J., 2018. Spotřebitelé a marketing. 1. vyd. Praha: C. H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-740-0693-7.
  • KOZEL, R., SASÍNKOVÁ, M. a R. PAVLÍČKOVÁ, 2018, 2024. Marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc.
    doporučená literatura
  • DE PELSMACKER, P. and M. GEUENS, 2018. Marketing communications: a European perspective. Harlow: Financial Times Prentice Hall. ISBN 978-12-921-3576-2.
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. and M. O. OPRESNIK, 2021. Principles of marketing. 18e global edition. Harlow: Pearson. ISBN 978-12-923-4113-2.
  • VYSEKALOVÁ, J. a J. MIKEŠ, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualiz. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5865-7.
Metody hodnocení
Zápočet: aktivní účast na cvičeních, řešení a obhajoba semestrálního projektu, prezentace aktualit z oblasti marketingu.
Zkouška: kombinovaná zkouška.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Zápočet, zkouška
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2025/P1MAR