MVŠO:P1MAR Marketing - Informace o předmětu
P1MAR Marketing
Moravská vysoká škola Olomouczima 2025
- Rozsah
- 1/2. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (přednášející)
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA (cvičící) - Garance
- Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc - Rozvrh
- Po 13:30–14:15 B2.233 - Zéta
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 28/80, pouze zareg.: 0/80 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika a management (program MVŠO, 1100)
- Podnikání a inovace (program MVŠO, 1140)
- Cíle předmětu
- Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace i dílčích činností, ale i s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky. Předmět objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace a zabývá se obsahem a nástroji moderního marketingu. Student si osvojí terminologii z oblasti marketingu, seznámí se s problematikou vztahů a vazeb v marketingu, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby, jakož i realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Student se seznámí s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé firmy, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů a základními nástroji marketingového mixu. Obsah předmětu je založen na teoretickém pojetí marketingu jako vědního oboru, současně je ale zaměřen na praktickou uplatnitelnost marketingu a jednotlivých nástrojů marketingového mixu v rámci podnikání a procesu inovace.
- Osnova
- 1. Úvod do marketingu.
- 2. Globální marketing.
- 3. Online marketing.
- 4. Trh a marketingové prostředí.
- 5. Marketingový výzkum.
- 6. Spotřebitelské chování.
- 7. Marketingový mix – nástroje a strategie.
- 8. Řízení produktu.
- 9. Řízení ceny.
- 10.Řízení distribuce.
- 11.Řízení marketingové komunikace.
- 12.Marketing služeb.
- Literatura
- povinná literatura
- DĚDKOVÁ, J., 2020. Inovativní marketing jako zdroj konkurenceschopnosti. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-749-4522-9.
- KARLÍČEK, M., 2018. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5869-5.
- KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2013. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5.
- KOUDELKA, J., 2018. Spotřebitelé a marketing. 1. vyd. Praha: C. H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-740-0693-7.
- KOZEL, R., SASÍNKOVÁ, M. a R. PAVLÍČKOVÁ, 2018, 2024. Marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc.
- doporučená literatura
- DE PELSMACKER, P. and M. GEUENS, 2018. Marketing communications: a European perspective. Harlow: Financial Times Prentice Hall. ISBN 978-12-921-3576-2.
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. and M. O. OPRESNIK, 2021. Principles of marketing. 18e global edition. Harlow: Pearson. ISBN 978-12-923-4113-2.
- VYSEKALOVÁ, J. a J. MIKEŠ, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualiz. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5865-7.
- Metody hodnocení
- Zápočet: aktivní účast na cvičeních, řešení a obhajoba semestrálního projektu, prezentace aktualit z oblasti marketingu.
Zkouška: kombinovaná zkouška. - Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Zápočet, zkouška
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2025/P1MAR