MVŠO:P1BMA Brand Management - Course Information
P1BMA Brand Management
Moravian Business College Olomoucwinter 2025
The course is not taught in winter 2025
- Extent and Intensity
- 2/1. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Taught in person. - Guaranteed by
- Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics and Management (programme MVŠO, 1100)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s významným fenoménem moderního marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku. V rámci cvičení si studenti prakticky osvojí proces určování hodnoty a pozice značky na trhu a rozvíjení značky prostřednictvím různých marketingových nástrojů.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do managementu značky, historie, vývoj a význam značky.
- 2. Strategický management značky.
- 3. Portfolio značek a proces řízení značek v čase.
- 4. Koncept hodnoty značky, měření hodnoty značky.
- 5. Proces budování silné značky.
- 6. Druhy značek, prvky značky a trademark.
- 7. Identita a image obchodní značky.
- 8. Spotřebitelské chování a loajalita ke značce.
- 9. Logo, vizuální a grafické prvky loga.
- 10.Jednotná vizuální identita firmy.
- 11.Ochrana značky.
- 12.České a globální značky, internacionalizace značky a globální marketing.
- Literature
- required literature
- BANYÁR, M., 2017. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací. ISBN 978-80-7454-681-5.
- CHOVANCOVÁ, M. a R. PAVLÍČKOVÁ, 2018, 2024. Brand management. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
- MUNTEAN, Cristina. Vy jako značka: osobní branding pro kariérní růst. 1. vyd. Praha: Grada Publishing ISBN 978-80-247-3084-4.
- RÓZSA, Z., 2021. Budovanie značky zamestnávateľa ako nástroj získavania a udržiavania talentov. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. ISBN 978-80-7678-048-4.
- recommended literature
- KOTLER, P., G. ARMSTRONG and M. O. OPRESNIK, 2021. Principles of marketing. 18e global edition. Harlow: Pearson. ISBN 978-1-292-34113-2.
- MYSLIVCOVÁ, S. a kol., 2017. Personální marketing a budování značky zaměstnavatele. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. Strategické řízení výkonnosti podniku: edice Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci. ISBN 978-80-7494-382-9.
- TAHAL, R., 2017. Loajalita zákazníků a budování věrnostních programů. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-86-6.
- TOHOLOVÁ, K. a M. VYDRŽEL, 2022. Buď svou značkou: personal branding, který ti sed(k)ne. 1. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-591-9.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: aktivní účast na cvičeních, řešení a obhajoba semestrálního projektu, prezentace aktualit z oblasti řízení značek podnikatelských subjektů.
Zkouška: kombinovaná zkouška. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: Zápočet, zkouška
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught every week.
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2025/P1BMA