K1SRF Corporate Strategic Management

Moravian Business College Olomouc
winter 2025

The course is not taught in winter 2025

Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Taught in person.
Guaranteed by
Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je objasnit studentům význam strategického řízení v podmínkách současného tržního prostředí a naučit je používat základní nástroje tvorby, zavádění a uplatňování strategie v organizaci. Stručná anotace předmětu: Vysvětluje pojem strategie a strategického řízení a jejich nezbytnost pro úspěch moderní firmy. Formulují se specifické rysy strategických procesů, principy strategického myšlení a obsah strategie firmy. Důraz je rovněž kladen na analýzy vnitřního a vnějšího prostředí.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do studia. (Pojem strategie a strategického řízení firmy).
  • 2. Specifické rysy strategických procesů. (Srovnání s ostatními úrovněmi řízení, principy strategického myšlení).
  • 3. Formulace strategie. (Pojem a obsah strategie, základní úkoly strategie, strategické cíle).
  • 4. Obsah a struktura strategie. (Analytická a rozhodovací část, segmentace, výchozí a cílový stav, propojení výchozího a cílového stavu).
  • 5. Strategická analýza vnějšího okolí firmy. (Charakteristika vnějšího okolí, základní tendence).
  • 6. Strategická analýza vnějšího okolí firmy. (Analytické metody).
  • 7. Strategická analýza vnitřního prostředí firmy. (Faktory vnitropodnikové analýzy, analytické metody).
  • 8. Návrh strategie. (Možné alternativy strategického rozvoje, varianty strategie).
  • 9. Výběr optimální strategie. (Vhodnost, přijatelnost, uskutečnitelnost strategie).
  • 10.Implementace strategie. (Schválení strategie, zavedení systému strategického řízení, systematická aktualizace obsahu strategie).
  • 11.Inovační management. (Zdroje inovací, inovační cyklus).
  • 12.Závěr. (Shrnutí).
Literature
    required literature
  • KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O., 2006. Strategické řízení: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-453-8.
  • NAVRÁTILOVÁ, D. and J. ŠKRABAL, 2018, 2024. Strategické řízení firmy. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
  • SOUČEK, Z., 2010. Firma 21. století. Praha: Professional Publishing. ISBN 978-80-7431-007-2.
  • SOUČEK, Z., 2015. Strategie úspěšného podniku: Symbióza kreativity a disciplíny. Praha: C.H.Beck. ISBN 978-80-7400-572-5.
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ K., NAVRÁTILOVÁ D., 2012. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl VI Krok za krokem k vítězství. 234s. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s. ISBN 978-80-7455-041-6.
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., 2011. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl IV Od snu k realitě. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s. ISBN 978-80-87240-87-8.
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., 2011. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl V Aktivně vytvořit budoucnost. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s. ISBN 978-80-87240-97-7.
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M., 2010. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl I. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s. ISBN 978-80-87240-18-2.
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M., 2010. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl II Formulace strategie. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s. ISBN 978-80-87240-19-9.
  • SOUČEK, Z., ČAPKOVÁ, K., NAVRÁTILOVÁ, D., ŘÍHA, M., 2010. Strategické řízení podniku v superturbulentním globálním světě - Díl III Implementace strategie. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s. ISBN 978-80-87240-20-5
    recommended literature
  • CHARVÁT, J., 2006. Firemní strategie pro praxi. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-1389-6.
  • SOUČEK, Z., 2008. Zvítězíme i v globální ekonomice. Praha: Professional Publishing. ISBN 978-80-86946-73-3.
Assessment methods (in Czech)
Zápočet: aktivní účast na tutoriálech, řešení případových studií, vypracování projektu a jeho závěrečná prezentace.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught in blocks.

  • Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2025/K1SRF