K1MKP Marketingové komunikační procesy

Moravská vysoká škola Olomouc
zima 2025

Předmět se v období zima 2025 nevypisuje.

Rozsah
12 hod./semestr. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Garance
Moravská vysoká škola Olomouc
Dodavatelské pracoviště: Moravská vysoká škola Olomouc
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s marketingovou komunikací jako oborem i činností zabývající se komunikací v oblasti komerčních i nekomerčních sdělení trhu pomocí marketingových nástrojů. Studenti porozumí významu a přínosu marketingové komunikace pro firemní prostředí, pochopí princip komunikace se zákazníky a porozumí vlivu marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v tomto oboru, volit účinné nástroje marketingové komunikace, správná média, sestavovat strategie marketingové komunikace a pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.
Osnova
  • 1. Úvod do marketingové komunikace.
  • 2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace.
  • 3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí.
  • 4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace.
  • 5. Komunikační mix a životní cyklus produktu.
  • 6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy.
  • 7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele.
  • 8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje.
  • 9. Public Relations – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu.
  • 10.Mezinárodní marketingová komunikace.
  • 11.Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM).
  • 12.Trendy marketingové komunikace 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming).
Literatura
    povinná literatura
  • FORET, M. a kol., 2018. Management integrované marketingové a podnikové komunikace. Praha: Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha. ISBN 978-80-867-4748-4.
  • KÁDEKOVÁ, Z., 2019. Spoločenská marketingová koncepcia a PR v praxi podnikov. Praha: Verbum. ISBN 978-80-878-0057-7.
  • PŘIKRYLOVÁ, J. a kol., 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vyd. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-0787-2.
  • ZÁVODNÝ POSPÍŠIL, J., 2018. Marketingová komunikace. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc, o.p.s.
    doporučená literatura
  • HORŇÁK, P., 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. 2. vyd. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-875-0094-1.
  • KARLÍČEK, M. a kol., 2023. Jak na marketingovou komunikaci. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-271-5013-7.
  • PAVLŮ, D., 2021. Kreativní strategie – strategie kreativity: změny ve světě marketingových komunikací po nástupu internetu: sborník odborných textů o proměnách marketingové komunikace v internetové epoše. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace. ISBN 97
  • RYAN, D., 2021. Understanding digital marketing: a complete guide to engaging customers and implementing successful digital campaigns. London: Kogan Page. ISBN 978-1-78966-601-4.
  • VYSEKALOVÁ, J. a kol., 2023. Psychologie reklamy. 5. rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing. Expert. ISBN 978-80-271-3654-4.
Metody hodnocení
Zápočet: aktivní účast na tutoriálech, řešení a obhajoba semestrálního projektu, prezentace aktualit z oblasti marketingové komunikace.
Informace učitele
Bloková výuka:
Blok I. – témata 1. – 4., blok II. – témata 5. – 8., blok III. – témata 9. – 12.

Konzultace s vyučujícím osobně přímo na výuce, v konzultačních hodinách, e-mailem, prostřednictvím IS MVŠO.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.

  • Permalink: https://is.mvso.cz/predmet/mvso/zima2025/K1MKP