MVŠO:K1MAR Marketing - Course Information
K1MAR Marketing
Moravian Business College Olomoucwinter 2025
The course is not taught in winter 2025
- Extent and Intensity
- 0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Taught in person. - Guaranteed by
- Moravian Business College Olomouc
Supplier department: Moravian Business College Olomouc - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics and Management (programme MVŠO, 1100)
- Entrepreneurship and Innovation (programme MVŠO, 1140)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět seznamuje studenty s pojetím marketingu jako moderní koncepce řízení organizace i dílčích činností, ale i s významem strategického marketingového řízení organizace v podmínkách rozvinuté tržní ekonomiky. Předmět objasňuje význam a postavení marketingu ve strukturách organizace a zabývá se obsahem a nástroji moderního marketingu. Student si osvojí terminologii z oblasti marketingu, seznámí se s problematikou vztahů a vazeb v marketingu, bude schopen definovat podstatu marketingu, pojetí a význam tvorby, jakož i realizace kvalitní marketingové koncepce pro potřebu řízení každé organizace. Student se seznámí s vnitřním a vnějším prostředím ovlivňujícím fungování každé firmy, marketingovým pojetím trhu a jeho členěním, marketingovým informačním systémem, chováním spotřebitelů a základními nástroji marketingového mixu. Obsah předmětu je založen na teoretickém pojetí marketingu jako vědního oboru, současně je ale zaměřen na praktickou uplatnitelnost marketingu a jednotlivých nástrojů marketingového mixu v rámci podnikání a procesu inovace.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do marketingu.
- 2. Globální marketing.
- 3. Online marketing.
- 4. Trh a marketingové prostředí.
- 5. Marketingový výzkum.
- 6. Spotřebitelské chování.
- 7. Marketingový mix – nástroje a strategie.
- 8. Řízení produktu.
- 9. Řízení ceny.
- 10.Řízení distribuce.
- 11.Řízení marketingové komunikace.
- 12.Marketing služeb.
- Literature
- required literature
- DĚDKOVÁ, J., 2020. Inovativní marketing jako zdroj konkurenceschopnosti. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978-80-749-4522-9.
- KARLÍČEK, M., 2018. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5869-5.
- KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2013. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5.
- KOUDELKA, J., 2018. Spotřebitelé a marketing. 1. vyd. Praha: C. H. Beck. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-740-0693-7.
- KOZEL, R., SASÍNKOVÁ, M. a R. PAVLÍČKOVÁ, 2018, 2024. Marketing. Olomouc: Moravská vysoká škola Olomouc.
- recommended literature
- DE PELSMACKER, P. and M. GEUENS, 2018. Marketing communications: a European perspective. Harlow: Financial Times Prentice Hall. ISBN 978-12-921-3576-2.
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. and M. O. OPRESNIK, 2021. Principles of marketing. 18e global edition. Harlow: Pearson. ISBN 978-12-923-4113-2.
- VYSEKALOVÁ, J. a J. MIKEŠ, 2018. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualiz. vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5865-7.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet: aktivní účast na tutoriálech, řešení a obhajoba semestrálního projektu, prezentace aktualit z oblasti marketingu.
Zkouška: kombinovaná zkouška. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: Zápočet, zkouška
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught in blocks.
- Permalink: https://is.mvso.cz/course/mvso/winter2025/K1MAR