XMZN - Management značky
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
XMZN - Management značky
Info
Období
léto 2022

Cíl předmětu

Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s důležitým fenoménem moderního marketingového myšlení, a to značkou (brand). Po absolvování předmětu budou studenti schopni: vyhodnotit pojem značka, rozvíjet strategie značky, identifikovat značku, určit její hodnotu a pozici na trhu, roli trademarku v marketingových činnostech ovlivňujících chování spotřebitele, plánovat a implementovat marketingové programy k rozvoji značky, stejně jako aplikovat teorie a modely, které jsou využívány k rozhodování o značce v komplexních marketingových programech podniku. V rámci cvičení si studenti prakticky osvojí proces určování hodnoty a pozice značky na trhu a rozvíjení značky prostřednictvím různých marketingových nástrojů.


Obsah předmětu

  1. Značka a management značky
  2. Druhy značek, prvky značky a trademark
  3. Identita a osobnost značky
  4. Vnímání značky a vztah zákazníka ke značce
  5. Zákaznická loajalita ke značce
  6. Koncept hodnoty značky
  7. Hodnota značky z pohledu spotřebitele
  8. Postupné kroky pro budování silné značky
  9. Strategický management značky
  10. Branding v marketingových programech podniku
  11. Výzkum značky, měření zdrojů hodnoty značky, mínění spotřebitele
  12. Budování a udržení hodnoty značky


Požadavky na studenta

  1. Aktivní účast ve výuce: docházka min. 75 %.
  2. Zápočet/seminární práce: „Popis globální značky“. Rozsah práce: titulní strana + 3-4 strany A4. Odevzdání ve Wordu, vložit do IS/MVŠO. Termín: 31. 3. 2022.
  3. Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: 17. 5. 2022 (změna možná dle aktuálního vývoje situace Covid-19).


Zadání seminární práce

Téma seminární práce: „Popis globální značky“

Obsah (postup) - vyberte si jednu z globálních značek a uveďte/popište:

  1. název značky
  2. historie značky
  3. základní charakteristika značky
  4. globální hodnota značky
  5. příběh značky
  6. portfolio v rámci značky
  7. cílový trh
  8. konkurenční značky
  9. údaje o registraci značky/ochranné známky (www.upv.cz)
  10. logo značky (vizuální podoba)
  11. symbolika loga (popis)
  12. slogany značky

Pozor! Nezapomínejte uvádět odkazy na zdroje, závěrečný seznam literatury a elektronických zdrojů.

Učitel doporučuje studovat od 15. 2. 2022 do 21. 2. 2022.
Učitel doporučuje studovat od 22. 2. 2022 do 28. 2. 2022.
Učitel doporučuje studovat od 1. 3. 2022 do 7. 3. 2022.
Učitel doporučuje studovat od 8. 3. 2022 do 14. 3. 2022.
Učitel doporučuje studovat od 15. 3. 2022 do 21. 3. 2022.
Učitel doporučuje studovat od 22. 3. 2022 do 28. 3. 2022.
Učitel doporučuje studovat od 29. 3. 2022 do 4. 4. 2022.
Učitel doporučuje studovat od 5. 4. 2022 do 11. 4. 2022.
Učitel doporučuje studovat od 12. 4. 2022 do 18. 4. 2022.
Učitel doporučuje studovat od 19. 4. 2022 do 25. 4. 2022.
Učitel doporučuje studovat od 3. 5. 2022 do 9. 5. 2022.
Předchozí