CÍLE PŘEDMĚTU
Předmět uvádí studenty do tématu spotřebitelského chování. Hlavním cílem
kurzu je seznámit účastníky s psychologickými aspekty rozhodovacího
procesu. Na příkladu ukázek dobré praxe bude představen rozhodovací
proces zákazníka a díky praktickým týmovým projektům studenti proniknou
do procesu přípravy kampaně s cílem ovlivnit spotřebitelské chování
zákazníka.
Stručná anotace předmětu:
Aby se stal podnik skutečně prosperujícím, potřebuje pochopit potřeby
svých potenciálních i stávajících zákazníků a modelovat produkty i formu
komunikace tak, aby odpovídala jejich představám. Psychologie zákazníka
pomáhá s identifikováním základních vzorců chování spotřebitelů,
společenských trendů či dalších vlivů, které jsou klíčovými faktory při
tvorbě rozhodnutí. Psychologie zákazníka tak nemá za cíl pouze odhalit,
kdo je potenciálním kupujícím či uživatelem daného produktu, ale je
nástrojem k detailnějšímu porozumění vnímání značky či komunikačních
nástrojů, které firma volí za účelem prodeje.
OBSAH PŘEDMĚTU
-
Úvod
do psychologie zákazníka
-
Nákupní
rozhodovací proces
-
Stanovení
cílů
-
Emoce
v marketingu
-
Vnímání
rizik
-
Psychologie
ceny
-
Příprava
experimentu a jeho vyhodnocení
-
Sociální
rozměr a koncept štěstí
-
Sociální
stratifikace
-
Princip
reciprocity
-
Virální
marketing a WOM
-
Hodnocení
po nákupu
UKONČENÍ PŘEDMĚTU (XPSZ)
8p/0cv; Zápočet (Z), 2 kredity.
Volitelný předmět libovolného oboru a ročníku.
POŽADAVKY NA UKONČENÍ PŘEDMĚTU
- aktivní účast na přednáškách - min. 50 %,
- zápočtový test.
Doporučená literatura:
-
CSIKSZENT, Mihaly. Flow: The Psychology of Optimal Experience.
- GLIMCHER, Paul W. a Ernst FEHR: Neuroeconomics: Decision Making and the Brain.
- KAHNEMAN, Daniel: Myšlení: rychlé a pomalé.
- KOZÁK V. a J. P. ZÁVODNÝ: Racionální spotřebitelské chování a vliv iracionality.
- SELIGMAN, E. P. Martin. Flourish: A Visionary New Understanding of Happiness and Well-Being.
- SLEZÁČKOVÁ, Alena. Průvodce pozitivní psychologií.
- THALER R.H.: Neočekávané chování.
- WILKINSON N. a M. KLAES: An Introduction to Behavioral Economics.