Cíl předmětu
Cílem
předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro
firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování
zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové
komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu
správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí
význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné
digitálními technologiemi.
Obsah předmětu
- Úvod do marketingové komunikace
- Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
- Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
- Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
- Komunikační mix a životní cyklus produktu
- Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
- Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
- Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
- Public
Relations – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing –
nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy
přímého marketingu
- Mezinárodní marketingová komunikace
- Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
- Trendy
marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product
placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)
Ukončení předmětu (YMK)
12p/0cv; Zápočet před zkouškou (Z),
Zkouška (Zk),
4 kredity.
Požadavky na studenta
- Zápočet/seminární práce: „Komunikační mix – myšlenkové mapy“. Rozsah práce: titulní strana + 6-7 stran A4. Odevzdání ve Wordu či PDF, šablona pro seminární práce, vložit do IS/MVŠO. Termín: 20. 5. 2023.
- Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: dle dohody s vyučující.
Poznámka: Neodevzdání seminární práce do IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu v daném semestru akademického roku.
Zadání seminární práce
Téma seminární práce: „Komunikační mix – myšlenkové mapy“
Obsah (postup): zpracujte myšlenkové mapy na 5 základních nástrojů marketingové komunikace, tzv. komunikačního mixu:
- reklama,
- podpora prodeje,
- osobní prodej,
- public relations,
- přímý marketing.
Každá
myšlenková mapa bude zakreslena na jednom listu A4. Myšlenkové mapy lze
psát ve Wordu či ručně. Nutno použít šablonu pro seminární práce na
MVŠO.