YMK - Marketingová komunikace
PhDr. Ing. Mgr. Renáta Pavlíčková, MBA
YMK - Marketingová komunikace
Info
Období
léto 2024

Cíl předmětu

Cílem předmětu je seznámit studenty s významem marketingové komunikace pro firemní aktivity a vlivem marketingové komunikace na rozhodování zákazníků. Studenti se naučí formulovat sdělení využívaná v marketingové komunikaci, volit účinné nástroje marketingové komunikace, volbu správných médií, sestavovat strategie marketingové komunikace; pochopí význam a účinnost integrované marketingové komunikace ovlivněné digitálními technologiemi.


Obsah předmětu

  1. Úvod do marketingové komunikace
  2. Komunikační proces a modely marketingové komunikace (AIDA, ATR, DAGMAR)
  3. Psychologie a marketingová komunikace; úloha emocí
  4. Integrované marketingová komunikace a digitální transformace
  5. Komunikační mix a životní cyklus produktu
  6. Reklama – proces plánování reklamy, druhy reklamy, média, reklamní agentury, měření účinnosti reklamy
  7. Podpora prodeje – cíle, formy, nástroje podpory prodeje zaměřené na spotřebitele
  8. Osobní prodej – podstata a cíle, proces osobního prodeje, personální řízení osobního prodeje
  9. Public Relations – typy PR, nástroje PR, krizová komunikace; Přímý marketing – nástroje přímého marketingu, práce s databázemi, etické problémy přímého marketingu
  10. Mezinárodní marketingová komunikace
  11. Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě (virální marketing, WOM)
  12. Trendy marketingové komunikace v 21. století (neuromarketing, product placement, guerillová reklama, mobilní marketing, advergaming)


Ukončení předmětu (YMK)

12p/0cv; Zápočet před zkouškou (Z), Zkouška (Zk), 4 kredity.


Požadavky na studenta

  1. Zápočet/seminární práce„Komunikační mix – myšlenkové mapy“. Rozsah práce: titulní strana + 6-7 stran A4. Odevzdání ve Wordu či PDF, šablona pro seminární práce, vložit do IS/MVŠO. Termín: 30. 4. 2024.
  2. Zkouška/písemný test: úspěšné splnění testu min. 60 %. Termín: dle dohody s vyučující.

Upozornění:  Neodevzdání seminární práce do Odevzdávárny IS MVŠO v řádném termínu představuje nesplnění podmínek pro úspěšné absolvování studijního předmětu daného semestru akademického roku. Odevzdání seminární práce v pozdějším termínu (např. dodatečně odeslaným e-mailem, byť s omluvou) není možné a nebude akceptováno! 


Zadání seminární práce

Téma seminární práce: „Komunikační mix – myšlenkové mapy“ 

Obsah (postup): zpracujte myšlenkové mapy na 5 základních nástrojů marketingové komunikace, tzv. komunikačního mixu:

  1. reklama,
  2. podpora prodeje,
  3. osobní prodej,
  4. public relations,
  5. přímý marketing.

Každá myšlenková mapa bude zakreslena na jednom listu A4. Myšlenkové mapy lze psát ve Wordu či ručně. Nutno použít šablonu pro seminární práce na MVŠO.

Týden 1: (1) Úvod do marketingové komunikace; (2) Komunikační proces a modely marketingové komunikace; (3) Psychologie a marketingová komunikace, úloha emocí; (4) Integrovaná marketingová komunikace a digitální transformace; (5) Komunikační mix a životní cyklus produktu

Týden 2: (6) Reklama; (7) Podpora prodeje; (8) Osobní prodej

Týden 3: (9) Public Relations; Přímý marketing (10) Mezinárodní marketingová komunikace; (11) Marketingová komunikace na internetu; sociální sítě; (12) Trendy marketingové komunikace 21. století